• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köp via chrono24

Foba

Basic
2-Faktor
Jag är nära att avsluta ett köp på chrono24 av en återförsäljare i London: Charles Fish.
Någon som har handlat från den återförsäljaren och har några kommentarer att dela med sig av? :)

Tack för svar!
Ja, känns som en bra handlare. De har varit snabba på svar vid mina frågor på chrono24 och har bra omdömen där.
Kör via trusted checkout så bör du inte ha något att oroa dig över. Kolla bara noga skicket på klockan på bilderna innan, kan ibland finnas vissa skillnader vad som anses vara gott skick etc

Kör via trusted checkout så bör du inte ha något att oroa dig över. Kolla bara noga skicket på klockan på bilderna innan, kan ibland finnas vissa skillnader vad som anses vara gott skick etc

Tack!
Ja, köpet kommer gå via trusted checkout. Klockan är helt ny och oanvänd. Jag har fått några extra bilder skickade utöver de som är i annonsen. Ser perfekt ut

Baserat på egen erfarenhet av att handla på C24 med trusted checkout, så blir det lite dyrare än beräknat, för du åker på dubbla valuta / växlings förluster.
Du betalar i SEK med ditt kort, du köper i Gbp. Men slamkryparen är att C24 handlar i Euro. Så var det iaf för mig för en styv månad sedan.

Baserat på egen erfarenhet av att handla på C24 med trusted checkout, så blir det lite dyrare än beräknat, för du åker på dubbla valuta / växlings förluster.
Du betalar i SEK med ditt kort, du köper i Gbp. Men slamkryparen är att C24 handlar i Euro. Så var det iaf för mig för en styv månad sedan.
Det låter knepigt tycker jag. Jag köpte en Rolex från London via C24 för två år sen och jag betalade med vanlig banköverföring direkt till handlaren. Funkar inte den varianten längre?

Det låter knepigt tycker jag. Jag köpte en Rolex från London via C24 för två år sen och jag betalade med vanlig banköverföring direkt till handlaren. Funkar inte den varianten längre?
Det gör det säkert, jag bara delade med mig av min erfarenhet när betalning gick via C24.

Det gör det säkert, jag bara delade med mig av min erfarenhet när betalning gick via C24.
Ok - bra varning! Det kan ju lätt bli rätt många slantar extra om man råkar ut får nåt sånt som du beskriver. Bra att ha med i beräkningen och försöka undvika om möjligt!

Vad är de vanligaste fallgroparna vid affär via Chrono24?
Tull och moms utanför EU kan jag tänka mej.
Känns lite osäkert med Private seller kan jag tycka.
Imput mottages gärna

Det är därför man kör Sepa-betalning till klientmedelskonto :)

Tillbaka
Topp