• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa äldre Ulysse Nardin klocka - Någon som har någon till salu!

Gilgaenki

Basic
Hej Allihopa! Det är så att jag letat efter äldre Ulysse Nardin klockor och ej hittat någon än. De äldre varianterna är några av de finaste klockorna jag sett.
Är det någon av er som vet vem som säljer sådana klockor eller har någon av er en UN till salu.
Se bild med vad för Ulysse Nardin jag menar.

20180430_192217.jpg

Ganska ovanliga ( har ändå haft 2 st genom åren) men Det brukar dyka upp någon då och då på auktioner,( bl.a. för någon månad sedan på tradera) de flesta från 70 talet och med gravyr på baklocket ( 25 års klockor ) Om du inte är så påläst på Ulysse kan just dessa graverade klockor med sprättboett vara bra köp eftersom du då har starka indikationer på äkta svensksåld klocka och verket kan lätt kollas ( falska klockor och annat hopplock med Ulysse på tavlan finns i stora mängder på Ebay från Sydamerika ,oftast andra modeller i stål)

Ganska ovanliga ( har ändå haft 2 st genom åren) men Det brukar dyka upp någon då och då på auktioner,( bl.a. för någon månad sedan på tradera) de flesta från 70 talet och med gravyr på baklocket ( 25 års klockor ) Om du inte är så påläst på Ulysse kan just dessa graverade klockor med sprättboett vara bra köp eftersom du då har starka indikationer på äkta svensksåld klocka och verket kan lätt kollas ( falska klockor och annat hopplock med Ulysse på tavlan finns i stora mängder på Ebay från Sydamerika ,oftast andra modeller i stål)

Ja de är ju ganska ovanliga, speciellt runt Europa och Usa ex. Dessa modeller från 70-talet verkar varit modeller som varit sålda mycket på den svenska marknaden. Har ej sett någon än, som sålts utanför Sverige. Jasså! Har du kvar dem och isåfall till salu.
Jag hade en Ulysse Nardin också för ca 7-8 månader den man jag sålde den av några personliga skäl. Men jag ångrar så stort att jag gjorde det. Har aldrig ångrat mig så mycket över en klocka. Har sen dess letat efter en igen. Det var dumt av mig att sälja den.
Är inte så påläst tyvärr men det du säger om att man ska kolla upp graverande bakboetten på dessa speciellt UN från i
70-talet är indikationer på äkthet, oftast.
Jo jag har märkt att många Ulysse Nardin snurrar runt Latin America och speciellt Argentina. Var jätte nära en gång att köpa en Ulysse Nardin ifrån en handlare där, men den auktionen kändes så skum och jag avstod sedan ifrån köpet. Jag bad om bilder på urverket, men säljaren sa att han inte kunde för att riskera och förstöra bakboetten. Det kändes jätte konstigt efter jag fick det meddelandet sen.
Läste på en tidigare Tråd här på Klocksnack om Ulysse Nardin och de gav väldigt bra råd när man ska köpa dessa klockor vad jag läste.

Nej, ingen Ulysse för närvarande men köper gärna en till nån gång framöver.
Dock inte just nu så skulle jag höra talas om någon närmaste tiden så hör jag av mig till dig.
Ja, det finns folk här som är duktiga på Ulysse, bl.a. en tråd som beskriver verken i merparten av dessa guldklockor så det skall nog inte vara någon fara om du använder infot i tråden och jämför verk osv . Hoppa helt över Ulysse från Uruguay / Argentina och där omkring. Annars finns det fina guldklockor från Jaeger le Coultre också som liknar denna och håller minst samma kvalitet och troligtvis ungefär samma prisklass men lite vanligare.

Nej, ingen Ulysse för närvarande men köper gärna en till nån gång framöver.
Dock inte just nu så skulle jag höra talas om någon närmaste tiden så hör jag av mig till dig.
Ja, det finns folk här som är duktiga på Ulysse, bl.a. en tråd som beskriver verken i merparten av dessa guldklockor så det skall nog inte vara någon fara om du använder infot i tråden och jämför verk osv . Hoppa helt över Ulysse från Uruguay / Argentina och där omkring. Annars finns det fina guldklockor från Jaeger le Coultre också som liknar denna och håller minst samma kvalitet och troligtvis ungefär samma prisklass men lite vanligare.
Ja gärna! Hör av dig när du fått in en Ulysse. Tack ska du ha!
Vilka Jaeger Lecoultre är det? Vilken model/Ref?

Jaeger: vet inte exakt ref men kan ibland heta club.
Det finns en guld Jaeger just nu på tradera, hittade den inte när jag skrev Jaeger le Coultre utan bara Jaeger
35 mm, skapligt skick, bud nu 7000 vilket är helt ok men inte jättebilligt .

Jaeger: vet inte exakt ref men kan ibland heta club.
Det finns en guld Jaeger just nu på tradera, hittade den inte när jag skrev Jaeger le Coultre utan bara Jaeger
35 mm, skapligt skick, bud nu 7000 vilket är helt ok men inte jättebilligt .

Såg den nyss på tradera. Ser jätte fin ut, men inte jätte billigt som du säger. Priset kommer troligen stiga lite mer. Så jag tror jag kommer avstå från den.

Tillbaka
Topp