• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa äventyrsklocka

Marcus S

Breitling
Hej!

Jag och min flickvän skall snart till asien/sydamerika och utforska i några månader och har börjat inse att min submariner inte kanske är det bästa valet till en sådan typ av tripp..

Så tänkte kika med er på KS om ni har några bra tips på klockor i prisklassen 5-15k som fyller följande kriterier:

  • simpel
  • stål
  • gummi- eller stållänk
  • stöttålig
  • diskret
Sammanfattat jag är ute efter en prisvärd, simpel äventyrsklocka som inte ska skrika "råna mig".
Några tips?
 

Jonte73

Audemars
Skx 007.
image.jpg
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
SKX utan tvekan. Jag skulle dock skippa länken till förmån för ett schysst gummi (inte originalgummit). Blir om möjligt ännu mer toolig. Alternativt Nato/Zulu.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
TIllägg: Jag tycker att en SKX007 bärs ngt större än en SubC. Finns ju en SKX013 också, om det skulle vara ett problem.
 

Joseph

Cartier
http://www.uret.se/longines-conquest-svart-stal-o41-mm-p-19705.html

http://www.uret.se/seiko-svart-stal-o42-mm-p-43807.html

Kan vara trevligt med GMT-funktion.

Nu vet jag inte hur kär du är i din submariner, men jag hade slängt på ett Nato och tagit med den. Nu vet jag inte exakt var ni ska, men tror inte rånrisken ökar nämnvärt av att du bär en Rolex. Blir du rånad så är det snarare för att du är utlänning och ett enkelt byte. Flesta som ser att det är en Rolex kommer anta att den är fake ändå.

Ett plus är att du har hårdvaluta på armen om det skulle krisa sig och du snabbt behöver stålar.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Läderbund är jävligt äventyr alltså. Jag kan inte sätta fingret på varför jag känner så, fult som fan är det också i mitt tycke.

Mitt tips - klocka på läderbund. Jag ska i alla fall ha det när jag ska ut på äventyr.
 

Ingeröd

Omega
Sinn UX?

Det beror ju på hur äventyrliga ni tänker vara, men bland de jag själv har skulle jag välja min gamla Sinn EZM 2 (föregångaren till UX) som är anonym och i stort sett oförstörbar.
 

Rookien

Panerai
Vad kan bli mer äventyr än explorer, men i ditt fall hade jag använt submarinern.
Där kommer den ju till sin rätta användning!

Har vart i afrika med Omega Skyfallen som blingar mycket, ingen som rånade mig.
 
Topp