• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa äventyrsklocka

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
300 m wr, gmt, udda modell som inte omedelbart identifieras som en fin klocka, går antagligen att byta mot en flygbiljett hem om pengarna tar slut:
image.jpg
Den där är riktigt cool! Men om jag förstått TS rätt är det nog ändå inte en klocka för 15-20' han är ute efter, så jag säger som så många andra: SKX. Billig, stryktålig, vattentät, snygg. Den perfekta rese/äventyrsklockan. Jag föredrar min på zulu.
image.jpg

(Stulen bild)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Den där är riktigt cool! Men om jag förstått TS rätt är det nog ändå inte en klocka för 15-20' han är ute efter, så jag säger som så många andra: SKX. Billig, stryktålig, vattentät, snygg. Den perfekta rese/äventyrsklockan. Jag föredrar min på zulu.
image.jpg

(Stulen bild)
5-15 skriver han ju? Jag använder i praktiken mina beaters och res-och-bad-klockor rätt mycket och har därför gärna något som känns roligare än en skx. Sinn eller halvgammal omega t ex. Å andra sidan har han ju en sub som gör jobbet på hemmaplan så visst, kanske lika bra att hålla det enklare.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
5-15 skriver han ju? Jag använder i praktiken mina beaters och res-och-bad-klockor rätt mycket och har därför gärna något som känns roligare än en skx. Sinn eller halvgammal omega t ex. Å andra sidan har han ju en sub som gör jobbet på hemmaplan så visst, kanske lika bra att hålla det enklare.
My bad, hade glömt prisspannet. Tycker väl själv att 15 k känns lite mycket om man nu ska ha den för att man är rädd att bli rånad, men det beror ju förstås på ens ekonomiska situation.
 

GurraG

Cartier
Flera har sagt det tidigare men kör på Sub:en. Den är ju verkligen gjort för den typen av resa och dom dings och patina den får av er resa är ju minnen för livet, på din handled. (Men jag förstår oron såklart.)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hej!

Jag och min flickvän skall snart till asien/sydamerika och utforska i några månader och har börjat inse att min submariner inte kanske är det bästa valet till en sådan typ av tripp..

Så tänkte kika med er på KS om ni har några bra tips på klockor i prisklassen 5-15k som fyller följande kriterier:

  • simpel
  • stål
  • gummi- eller stållänk
  • stöttålig
  • diskret
Sammanfattat jag är ute efter en prisvärd, simpel äventyrsklocka som inte ska skrika "råna mig".

Några tips?



OJ...O´Boy va det var lätt! Här har du den ultimata äventyrsklockan, när den kom i slutet på 80-talet och hela början av 90-talet så var denna Camel Trophy SUPERCHRONO det värsta du kunde tänka dig i äventyrsväg. Den är KING of the KINGS när det kommer till det du söker efter. Denna klocka har och är vad både Asien och Sydamerika andas efter!

CamelSuperchrono_zps70010b96.jpg


Här har du mina tre, dom är tyvärr inte till salu för alla pengar i Småland ens :D :nailbiting: :cool: :rolleyes: .
DSC_5615.JPG


Kan bara säga så här! Mer ÄVENTYR än så här blir det inte ;)!!!
rocking.jpg

10-land-rover-defender-camel-trophy.jpg

img_1226431764_859_lg.jpg

1990-camel-trophy-590x400e.jpg
 

GurraG

Cartier
OJ...O´Boy va det var lätt! Här har du den ultimata äventyrsklockan, när den kom i slutet på 80-talet och hela början av 90-talet så var denna Camel Trophy SUPERCHRONO det värsta du kunde tänka dig i äventyrsväg. Den är KING of the KINGS när det kommer till det du söker efter. Denna klocka har och är vad både Asien och Sydamerika andas efter!

CamelSuperchrono_zps70010b96.jpg


Här har du mina tre, dom är tyvärr inte till salu för alla pengar i Småland ens :D :nailbiting: :cool: :rolleyes: .
DSC_5615.JPG


Haha, vad kul. Jag ville så gärna ha en så'n klocka när jag var tonåring, men hade inte pengar att köpa en. Jag hade helt glömt det men det kan vara där mitt klockintresse startade faktiskt.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha, vad kul. Jag ville så gärna ha en så'n klocka när jag var tonåring, men hade inte pengar att köpa en. Jag hade helt glömt det men det kan vara där mitt klockintresse startade faktiskt.



Hehe....va kul GurraG :D, vi verkar vara många som fluktade och gillade dessa Camel Trophy ur, dom var ganska så dyra kommer jag ihåg. Har för mig att dom kostade antingen 3995kr eller 4995kr, jag är som sagt lite osäker här, vet bara att dom coola snubbarna bar denna klocka.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Kör sub-en på ett slitet nato! Annars, Squle och glycine har ett par snygga modeller. Jag hade nog helst kört på en SKX eller en Aqualand.
 

GurraG

Cartier
Hehe....va kul GurraG :D, vi verkar vara många som fluktade och gillade dessa Camel Trophy ur, dom var ganska så dyra kommer jag ihåg. Har för mig att dom kostade antingen 3995kr eller 4995kr, jag är som sagt lite osäker här, vet bara att dom coola snubbarna bar denna klocka.


Har inget minne av vad dom kostade men det var inte i närheten av vad jag kunde spendera som 15-16-åring. Men nu fick du mig att börja kolla eBay. Finns ett fullset för $105...billigt... http://www.ebay.com/itm/CAMEL-TROPH...050?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item234e53054a
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Hehe....va kul GurraG :D, vi verkar vara många som fluktade och gillade dessa Camel Trophy ur, dom var ganska så dyra kommer jag ihåg. Har för mig att dom kostade antingen 3995kr eller 4995kr, jag är som sagt lite osäker här, vet bara att dom coola snubbarna bar denna klocka.
Kul,
Denna var min första riktiga klocka, den har tyvärr kommit bort i alla flytten.
Hoppas fotrfarande att den dyker fram någon dag från något förråd eller källare.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
uploadfromtaptalk1428136170849.JPG


Jag hade min skx007 när jag reste runt i Asien för inte så längesen. Rätt gött med datumfunktion när man kan gå flera dagar utan ström ibland.

Rekommenderar att du även skaffar ett powerpack till mobilen, då det är svårt att hitta uttag i Asien på resande fot. Glöm inte att en gopro inte helt fel heller.
 
Topp