• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa armband i butik i Stockholm alt. vem vet var man får tag på det här? :)

mårt

Pandion
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag har kärat ned mig i ett armband (som sitter på en Christopher Ward-klocka). Det är helt grymt. Jag har dock inte sett något liknande någon annanstans. Ward har slutat med det och de yppar inte heller vem de köper in det från.
Finns det (mycket) snarlika band att köpa någonstans i butik i Stockholm a.k.a. vilka har bäst utbud så att det finns stor chans att man hittar något sådant här?
Heck, jag kan inte ens identifiera vilken typ av läder det är, men det kanske @MickeJ eller någon annan kan? Jag kan mycket väl tänka mig att betala dyrt för ett custom sådant här om inte annat. :)

Det som är speciellt bra med det är lädret, vintagekänsla med sina små svarta hårsäck/pormasksliknande svarta prickar och sköna färg, att det är lätt kurvat (inte för mycket) vid hornen, att det är lite bulligare närmare hornen men mycket tunt och följsamt vid spännet, och att det har den där braiga svarta kanten. :)

Tack på förhand!

upload_2018-1-10_13-39-42.png

Jag har kärat ned mig i ett armband (som sitter på en Christopher Ward-klocka). Det är helt grymt. Jag har dock inte sett något liknande någon annanstans. Ward har slutat med det och de yppar inte heller vem de köper in det från.
Finns det (mycket) snarlika band att köpa någonstans i butik i Stockholm a.k.a. vilka har bäst utbud så att det finns stor chans att man hittar något sådant här?
Heck, jag kan inte ens identifiera vilken typ av läder det är, men det kanske @MickeJ eller någon annan kan? Jag kan mycket väl tänka mig att betala dyrt för ett custom sådant här om inte annat. :)

Det som är speciellt bra med det är lädret, vintagekänsla med sina små svarta hårsäck/pormasksliknande svarta prickar och sköna färg, att det är lätt kurvat (inte för mycket) vid hornen, att det är lite bulligare närmare hornen men mycket tunt och följsamt vid spännet, och att det har den där braiga svarta kanten. :)

Tack på förhand!

upload_2018-1-10_13-39-42.png

Sorry, ingen aning.

Är det inte någon av Christopher wards egna då?de har flera som påminner om den.
Det är ett av Chris Wards egna, troligen ja, men de vägrar att berätta hur jag kan få tag på något liknande. Deras band som de har tillgängliga på hemsidan ser tyvärr inte likadana ut ... men snart får jag väl chansningsköpa det som de rekommenderar och bli missnöjd :D

HeritageGroup01-800_dc313b0e-de65-49e4-adbf-920113f47716_1024x1024.jpeg

Hirschhar några hyfsat lika, blir nog svårt att hitta ett exakt likadant.

Tillbaka
Topp