• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa begagnad Omega aqua terra

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tror att man ganska lätt kan pruta ner den på Blocket till 25-26'. Med tanke på att han redan har sänkt med en tusenlapp efter bara ett par dagar. Och 4-5' på en klocka för 25'. Dvs 20%. Tycker jag är rätt mycket. Både i procent och i kronor. Hela AD/köpa nytt-hetsen kan jag tycka är lite väl snäv ibland.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Tack för alla svar. Ja, nu kanske någon av er hinner före .. Min enda fundering just nu är väl varför det finns ett besiktnings-/värderingsutlåtande på en två månader gammal klocka?
Har inte läst annonsen men om det är ett värderingsintyg behövs det om du ska ha en specialförsäkring på klockan samt är ett ypperligt dokument att visa försäkringsbolaget om ngt skulle hända med den. Ser inget konstigt i det.

Med lite ytterligare prut på den beggade skulle jag valt den (om du "köper säljaren"). Då blir dessutom värdeminskningen mindre när (om?) du vill sälja den framöver. Lycka till.
 
Hej alla,
Klockan (Aqua Terran) från Växjö fick ett bra hem som Omega nummer fem i Varberg, min son köpte den hans första riktiga klocka, den sitter bra i windern (när den inte används) tillsammans med en planet ocean,
27' är ett hyfsat pris för en så gott som ny klocka.
I min värld är det inte fel att köpa en begagnad klocka av en privatperson, det kan vara så att säljarens nya
dröm/jakt är på väg att förverkligas,
i det här fallet så var säljarens plan att köpa den nya Omega GMTn så för husfridens skull så var det tydligen bäst att sälja denna.
Men klockan är snygg så sonen är nöjd.
Trevlig sommar!

uvygusu6.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Hej alla,
Klockan (Aqua Terran) från Växjö fick ett bra hem som Omega nummer fem i Varberg, min son köpte den hans första riktiga klocka, den sitter bra i windern (när den inte används) tillsammans med en planet ocean,
27' är ett hyfsat pris för en så gott som ny klocka.
I min värld är det inte fel att köpa en begagnad klocka av en privatperson, det kan vara så att säljarens nya
dröm/jakt är på väg att förverkligas,
i det här fallet så var säljarens plan att köpa den nya Omega GMTn så för husfridens skull så var det tydligen bäst att sälja denna.
Men klockan är snygg så sonen är nöjd.
Trevlig sommar!

uvygusu6.jpg



Skickat från min iPad med Tapatalk

Kul att klockan hamnade på KS! :)
 
Topp