• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa begagnade oem band…

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Hej,

Noterar att det inte är så mycket Paneraiband som säljs här på forumet. Är det för att man inte säljer utan bygger en samling? Är ute efter att köpa några men finns knappt känns det som…
Ska lägga upp en köpannons men finns andra forum som ni kan tipsa om också?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Det dyker upp annonser under ”säljes tillbehör” ganska frekvent.
Sedan tänker jag att OEM inte säljs lika ofta eftersom de flesta nog vill att dessa ska finnas med när man köper/säljer sin klocka.
Sedan är ju en stor del av bandjakten att hitta nya tillverkare.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
det är bara jag och @Palenkovich som kör OEM här så det lär inte finnas mycket att köpa, alla andra är enligt @Palenkovich för snåla för att köpa original och sen är dom för snåla för att använda OEM bandet som klockan kom på för att kunna sälja att i bättre skick sen. Jag anser att vi ska använda klockan som Panerai avsåg och inte använda fejk grejer...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
det är bara jag och @Palenkovich som kör OEM här så det lär inte finnas mycket att köpa, alla andra är enligt @Palenkovich för snåla för att köpa original och sen är dom för snåla för att använda OEM bandet som klockan kom på för att kunna sälja att i bättre skick sen. Jag anser att vi ska använda klockan som Panerai avsåg och inte använda fejk grejer...
Var har du dina ironiparenteser? :D
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
det är bara jag och @Palenkovich som kör OEM här så det lär inte finnas mycket att köpa, alla andra är enligt @Palenkovich för snåla för att köpa original och sen är dom för snåla för att använda OEM bandet som klockan kom på för att kunna sälja att i bättre skick sen. Jag anser att vi ska använda klockan som Panerai avsåg och inte använda fejk grejer...
För er som inte känner till margarinkungens troll-ådra; känn er härmed informerade 😂
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Noterar att det inte är så mycket Paneraiband som säljs här på forumet. Är det för att man inte säljer utan bygger en samling? Är ute efter att köpa några men finns knappt känns det som…
Ska lägga upp en köpannons men finns andra forum som ni kan tipsa om också?
Jag säljer inte mina OEM-band som kommit med klockorna just för att jag någon gång kommer bestämma mig för att sälja, och då vill man sälja "fullset".

Jag har slutat köpa OEM extra för jag har blivit missnöjd många gånger. Tycker oftast inte att kvalitén är lika bra som många andra tillverkare. Det i kombination med att jag tycker andra band oftast också är snyggare, så tvekar jag verkligen. De OEM jag har köpt extra, exempelvis tan asso och pet-bandet är iofs riktigt bra, men de tänker jag ju behålla liksom. :)
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag säljer inte mina OEM-band som kommit med klockorna just för att jag någon gång kommer bestämma mig för att sälja, och då vill man sälja "fullset".

Jag har slutat köpa OEM extra för jag har blivit missnöjd många gånger. Tycker oftast inte att kvalitén är lika bra som många andra tillverkare. Det i kombination med att jag tycker andra band oftast också är snyggare, så tvekar jag verkligen. De OEM jag har köpt extra, exempelvis tan asso och pet-bandet är iofs riktigt bra, men de tänker jag ju behålla liksom. :)

håller med här!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Har både köpt och sålt lite OEM band här på KS. Allt är väl relativt men tycker ändå det kommer ut titt som tätt. Finns ju någon/några annonser ute nu med OEM-band, har du sett dem?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Om du köper begagnade OEM band så kräver det lite extra kunskap. Finns en hel del fejk där ute och jag har även sett fake här på KS köp o sälj. Sen så har vi spännen och där är det ännu värre, tyvärr
 
Topp