• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa begagnat utan erfarenhet?

JohnDoe

Rolex
Måste ha den till början av juni. Om den ska graveras, så något tidigare antar jag för att hinna med. :)
Så det är inte så gott om tid.
Oj, då skulle jag inte våga köpa på c24, maila de tyska butikerna i hamburg o kolla priset och om de har den på lager. Borde bara billigare pga lägre moms. De borde kunna skicka snabbt också eller ta ett lågprisflyg t.o.r över dagen.
 

David

Bödeln
Nu har jag har aldrig försökt köpa just IWC, men det är sällan svårt att få 10-15% på en klocka som finns i lager, så länge det inte är en sport-Rolex. Lyckas du med 15% slår du ju uret.se-priset. Det hade i alla fall jag varit nöjd med, det är inte värt besväret att krångla med C24-säljarna.
 

JohnDoe

Rolex
Ska dra runt till alla handlarna idag och se vem som har sen hemma och vilket pris jag kan få.
Tusen tack för all hjälp! Ovärderlig

Återkommer med resultatet :)
Roligt, bara att pruta på. Ska själv till kaplans och hämta ett fynd. Klassiska klockrundan på lunchen är ju biblioteksgatan, pk-huset och nk. Då får man med wohlins, berggrens, kaplans, nymans,krons och nk. Synd att rob ligger lite längre bort.
 

JohnDoe

Rolex
Nu är det avgjort! Blev en ny från Nymans.
Fick lite hjälp med prutningen så pass att jag är supernöjd!!
Nu väntar bara gravyren, hämta ut klockan o sen hålla den gömd

Tusen tack för all feedback o hjälp! I'll be back om jag vinner på lotto
Härligt, stort grattis till att du hittade rätt klocka och till ett acceptabelt pris. Vi är nog många här som tycker att ditt nick "snäll fru" inte räcker. Det borde vara "fantastisk fru" som köper en sådan fin present.
 

fc2

Rolex
Grattis! Gillar trådar av den här typen men det som slår mig varje gång jag läser de är hur reko och vänliga här på KS är. Bra jobbat alla inblandade, kan vara svårt för en nybörjare att veta var man ska leta och vad man ska leta efter.
 
Härlig läsning! Du sätter ribban högt för fruarna runt om i Svedala. :D
Vore roligt att se lite bilder på klockan när tillfälle finns. Vem ska du vända dig till för att gravera? Är det något som Nymans kan ombesörja?
 

Snäll fru

Breitling
Härlig läsning! Du sätter ribban högt för fruarna runt om i Svedala. :D
Vore roligt att se lite bilder på klockan när tillfälle finns. Vem ska du vända dig till för att gravera? Är det något som Nymans kan ombesörja?
Nymans har egen gravör i Västeråsbutiken så jag lät dem göra det. Fick det inkluderat då oxå.

Postar paketöppning, gravyr mm så snart det skett. Vågar inte tidigare för det skulle kunna avkodas ;)
 
Topp