Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snarare tvärtom, alltid första versionerna som är värdefulla.Andrahandvärdet tror jag blir klart bättre med in-house än med dagens Eta. Det riskerar i framtiden att bli ett tydligt A och B - lag. Glöm inte att många tänkbara framtida köpare är Rolex-snobbar, de bryr sig mycket om dessa spörsmål...
Precis, min Pelagos fortar sig en knapp sekund om dagen!Om man jämför den pelagosen som är ute nu med den som ska få inhouse så tycker jag att den som är ute nu är snyggare. om dom slänger in det nya verket i BBn så är min gissning att dom kommer ändra något på utseendet också. visst, ETA kan vara lite tråkigt...men det är mer moddat än att sätta logon på rotorn, och vad jag hört också mer dekorerat än vad mindre märken gör.
angående COSC...min BB går +3/dag...och dom flesta andras går nog inom COSC gissar jag.
Köp beggad och känn efter, när och om den nya kommer ut så ser du om dem nya tilltalar dig i pris och utseende
yay, I'm specialSnarare tvärtom, alltid första versionerna som är värdefulla.
Snarare tvärtom, alltid första versionerna som är värdefulla.
cykla försiktigt då. vore tråkigt om du skulle ramla igenJo, men det jag talar om är ju första versionen av in-house ...eller...är jag ute och cyklar...
OKHaha! Det där tar vi via pm...
Precis. Att Tudor Black Bay ska stendö på markanden har jag väldigt svårt att tro.Köp en beggad och invänta nya verket för att se vad som händer är väl bästa kompromissen annars.
Har någon påstått det? Det vore hemskt!Precis. Att Tudor Black Bay ska stendö på markanden har jag väldigt svårt att tro.
Fulla praktikanterJag håller med om att senaste pelagons tavla är gjord av fulla praktikanter, men underskatta inte möjligheten till bättring. Nästan allt pekar uppåt för Tudor.
Nej, det tror jag inte.Har någon påstått det? Det vore hemskt!
De tillverkas säkerligen av Rolex som redan pumpar ut ett antal 100 tusen urverk/år så det är nog lugnt ska du se.Allt man kan göra är att hoppas. Frågan är också hur många verk de kan tillverka. De gör säkert ett antal 10-tusentals Black Bay på ett år så krävs stor utbyggnad av egna urverksbygget.
Känns ju som att Rolex och Tudor har delat sig mer och vill vara delade så har lite svårt att tro det. Gör de det mesta av verken själva(hos Tudor) så är det en jävla utbyggnad av verksamheten från att producera 0 urverk till försäljning året innan.De tillverkas säkerligen av Rolex som redan pumpar ut ett antal 100 tusen urverk/år så det är nog lugnt ska du se.
Ja, vi vet ju vilka bekymmer @Ricrob har i den vägen just nu....Har en röd nu. Kommer det en med in-house så lär jag köpa en sån fast blå. Varför välja?
Har du stöd för det påståendet? Tror knappast de förvärvat en egen maskinpark och utbildat personal.Känns ju som att Rolex och Tudor har delat sig mer och vill vara delade så har lite svårt att tro det. Gör de det mesta av verken själva(hos Tudor) så är det en jävla utbyggnad av verksamheten från att producera 0 urverk till försäljning året innan.
SpekulationerHar du stöd för det påståendet? Tror knappast de förvärvat en egen maskinpark och utbildat personal.
Letat lite info för att inte verka helt flamsig.Har du stöd för det påståendet? Tror knappast de förvärvat en egen maskinpark och utbildat personal.
Kanske inte så mycket dyrare. Men lär ju bli 10-15% iaf. Sen är ju ETA-verket enklare/billigare att få servat. Visst pengar är inte allt, men är ju ändå en faktor för de flesta av oss
Nja, täthetsservice hos AD kostar oftast inte mer än en tusenlapp. Alltså kan man göra detta efter en tredjepartsserviceÅ andra sidan lär det bara vara Rolex/Tudor AD som sitter på originalpackningar och liknande, så då hjälper det föga att någon fristående urmakare kan serva ETA-verket.