• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa Breitling som är svensksåld kontra såld i utlandet?

Larzoni

Basic
Hej! Har länge spekulerat om att köpa en Breitling klocka och har på sista tiden blivit mer besluten om att hitta en jag gillar och göra slag i saken.

har nu hittat en på uretvintage hemsida.
Det gäller en super avenger 2 chronomat, som ligger ute till försäljning för 34995 kr.
Den är dock inköpt i Italien och har garantibevis ifrån detta land, kan jag känna mig trygg och säker på allt som rör äkthet och garanti för etc. denna klocka eller skall jag satsa på att köpa en som är såld i Sverige? Finns en likadan klocka på uretvintage som är såld i Sverige men kostar 10000 kr mer. Därav min undran :)

mvh Pierre

Hej! Har länge spekulerat om att köpa en Breitling klocka och har på sista tiden blivit mer besluten om att hitta en jag gillar och göra slag i saken.

har nu hittat en på uretvintage hemsida.
Det gäller en super avenger 2 chronomat, som ligger ute till försäljning för 34995 kr.
Den är dock inköpt i Italien och har garantibevis ifrån detta land, kan jag känna mig trygg och säker på allt som rör äkthet och garanti för etc. denna klocka eller skall jag satsa på att köpa en som är såld i Sverige? Finns en likadan klocka på uretvintage som är såld i Sverige men kostar 10000 kr mer. Därav min undran :)

mvh Pierre
Har aldrig tyckt det är någon fördel med 'svensksåld'. Har klockor uttagna i både Italien och Nederländerna, aldrig känt mig otrygg med det. Gör samma bedömning av skick, äkthet osv oavsett var den är uttagen

Har aldrig tyckt det är någon fördel med 'svensksåld'. Har klockor uttagna i både Italien och Nederländerna, aldrig känt mig otrygg med det. Gör samma bedömning av skick, äkthet osv oavsett var den är uttagen
Haller med ovanstaende. Vad skulle skillnaden vara? Svettiga italienska armar som burit uret?

Kop saljaren istallet.

Finns absolut ingen anledning att väga in i vilket land klockan är såld. Spontant roligare med en klocka som gjort en resa genom världen :)

Tillbaka
Topp