Laddar...
Nymans Ur 1851

Köpa bygelspännen

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Goodone, 26 november 2013.

1. Goodone
    Trådstartare

Goodone Rebel soldier

Efter att kommit igång att tillverka läderarmband så har jag upptäckt att jag inte har något bra ställa att beställa bygelspännen ifrån. Skulle bli grymt glad om någon ville dela med sig av bra inköpsställen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

2. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Goodone gillar detta.
  3. RobinW

RobinW Rebel soldier

Från:
    Göteborg
  4. bya

bya Rebel soldier

Från:
    Täby
    vilken bredd föredrar du? o vill du helst ha "no - name" eller kvittar det ?!

5. Goodone
    Trådstartare

Goodone Rebel soldier

Föredrar no name! Storleken som jag kört slut på är 18mm. Söker även spännen typ Panerai 24mm.

Sent from my iPhone using Tapatalk

6. plexan

plexan Y-Wing pilot

Har någon tips vart på ett bra buttterfly-spänne till läderarmband som är säkert? dom jag testat klickar upp hur enkelt som helst när jag vinklar handen inåt.. :( ska även helst finnas någon slags mikro-justering funktion.
    har testat ett sånthär:
    Det är säkert, finns mikro-justering men man måste ha väldigt tunna armband, och det känns inte bra att fel ände ligger på insidan.

7. St Maxime

St Maxime Rebel soldier

Hoppas få liv i denna gamla tråd , då jag ej hittar ngt när jag söker på google. Är på jakt efter enkelt (billigt) bygelspänne och vill helst inte behöva beställa från typ USA eller Tyskland? Ngn som vet om någon som säljer tänker på pysselbutik eller skapamer.se? Ska vara bygelspänne som kan öppnas och sättas på nytt armband alltså inte som en del spänne på tex natoband erbjuder. Tack på förhand!

8. rogart-63

rogart-63 AT-AT driver

Från:
    Vettet.
    Bygelspänne? Vet inte vad du menar? Vanliga enkla kromade spännen som sitter på ett vanligt band har jag liggande . 16,18,20,22 mm .
    Annars kolla på cousinsuk?

9. St Maxime

St Maxime Rebel soldier

Precis såna jag menar :) är på jakt efter ett i strl 16 och ett i strl 18 mm.

Hade hoppats hitta i Sverige. Tänker mig kanske snabbare leverans och billigare frakt:)

10. Gabriel90

Gabriel90 Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Hirsch pusher deployant. Sitter säkert, har aldrig öppnat av misstag heller, då hade jag även ett väldigt tjockt läderarmband vilket gör det lätt att spännet öppnar sig.
    Bäst är att köpa från klockia, 450kr.
    sen har du RHD deployants som är väldigt bra också.

plexan gillar detta.