• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa bygelspännen

Goodone

Omega
Efter att kommit igång att tillverka läderarmband så har jag upptäckt att jag inte har något bra ställa att beställa bygelspännen ifrån. Skulle bli grymt glad om någon ville dela med sig av bra inköpsställen?

arase7y6.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

plexan

Cartier
Har någon tips vart på ett bra buttterfly-spänne till läderarmband som är säkert? dom jag testat klickar upp hur enkelt som helst när jag vinklar handen inåt.. :( ska även helst finnas någon slags mikro-justering funktion.
har testat ett sånthär:
380_watchstrap_He-SFS06-stahl20.jpg

Det är säkert, finns mikro-justering men man måste ha väldigt tunna armband, och det känns inte bra att fel ände ligger på insidan.
 

St Maxime

KS Explorers Club
Hoppas få liv i denna gamla tråd , då jag ej hittar ngt när jag söker på google. Är på jakt efter enkelt (billigt) bygelspänne och vill helst inte behöva beställa från typ USA eller Tyskland? Ngn som vet om någon som säljer tänker på pysselbutik eller skapamer.se? Ska vara bygelspänne som kan öppnas och sättas på nytt armband alltså inte som en del spänne på tex natoband erbjuder. Tack på förhand!
 

rogart-63

Patek
Bygelspänne? Vet inte vad du menar? Vanliga enkla kromade spännen som sitter på ett vanligt band har jag liggande . 16,18,20,22 mm .
Annars kolla på cousinsuk?
 

St Maxime

KS Explorers Club
Precis såna jag menar :) är på jakt efter ett i strl 16 och ett i strl 18 mm.

Hade hoppats hitta i Sverige. Tänker mig kanske snabbare leverans och billigare frakt:)
 

Gabriel90

Panerai
Har någon tips vart på ett bra buttterfly-spänne till läderarmband som är säkert? dom jag testat klickar upp hur enkelt som helst när jag vinklar handen inåt.. :( ska även helst finnas någon slags mikro-justering funktion.
har testat ett sånthär:
380_watchstrap_He-SFS06-stahl20.jpg

Det är säkert, finns mikro-justering men man måste ha väldigt tunna armband, och det känns inte bra att fel ände ligger på insidan.
Hirsch pusher deployant. Sitter säkert, har aldrig öppnat av misstag heller, då hade jag även ett väldigt tjockt läderarmband vilket gör det lätt att spännet öppnar sig.
Bäst är att köpa från klockia, 450kr.
sen har du RHD deployants som är väldigt bra också.
 
Topp