• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Deepsea, tips på butiker

Tony

Omega
Jag är nybörjare här på forumet och har en dum fråga. :)
En ny klocka från en gråhandlare är väl ny och oanvänd?



Att köpa från US innebär en stor risk för både tull och moms. Ingen av de nya du hänvisar till är från AD utan gråhandlare vilket innebär att de inte är nya men oanvända. Då jag har fått köpare på mitt pris så förstår jag inte din kommentar. Uppenbarligen går det att sälja en Dipsy.. Förövrigt skulle jag vilja påstå att folk betalar mindre här vilket du borde sett med tanke på vad folk betalar för en AP..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag är nybörjare här på forumet och har en dum fråga. :)
En ny klocka från en gråhandlare är väl ny och oanvänd?

Det tycker jag inte då de sålts från någon AD till en gråhandlare. Är en klocka ny om den sålts till en privatperson men inte använts? Inte i min värld. Den är oanvänd i min värld men detta är semantik dock..
 

TKVF

Panerai
Tycker tråden är på väg att spåra ur lite. Men. Ett värde på marknaden är ganska enkelt att få fram, det är ju liksom därför vi ha pengar.
Just "den" klockan, "den" tidpunkten, "den" köparen och "den" säljaren. Då blir värdet "dessa" antal pengar.
Sedan kanske någon annan anser att värdet är högre, lägre eller lika. Men det är ju en annan affär....
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det tycker jag inte då de sålts från någon AD till en gråhandlare. Är en klocka ny om den sålts till en privatperson men inte använts? Inte i min värld. Den är oanvänd i min värld men detta är semantik dock..


En klocka är ny om den är inplastad och oanvänd. Allt annat är bara trams.

Att försvara DSSD-priserna på detta forum är dödfött. Det är också därför ingen säljs. Till och med Drwatch har insett detta och säljer sin med ett rubberb för 62 900:-. Går säkert att pruta ner lite till.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Vad jag menadevart att folk rent generellt betalar lite på KS och har du en AP är det rent dumt att sälja den här då man troligen får mer på blocket. Alltså, folk/medlemmar betalar inte mycket för klockor på detta forum om det inte är de mest lättsålda. Kunskapen är relativt hög och alla vet att köpa tex en beggad AP innebär att man sitter med en saftig servicenota strax..

Många på KS är nog mest ute efter att göra bra affärer ja.
Men i fallet deepsea så har ju priset drivits upp utan någon logik egentligen. Jag vill iallafall inte betala 65-70k för att någon annan köpt hos AD och vill få tillbaka så mycket cash som möjligt.
Vart du vill komma med AP vet jag inte. Min diver lär ju inte behöva servas än på ett tag i alla fall.
 
Varför ses deepsean som en bastard egentligen?

Den annonseras ofta ut för 70k +++ beggad, men ja ghör sällan eller aldrig någon som verkligen vill ha en. Då är det konstigt att den kan annonseras ut för 70k +++ kan jag tycka.

Personligen är det en av mina heliga graalar. Sjukt läcker klocka bortsett från armbandet som borde vara lika brett längst efter hela.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Varför ses deepsean som en bastard egentligen?

Den annonseras ofta ut för 70k +++ beggad, men ja ghör sällan eller aldrig någon som verkligen vill ha en. Då är det konstigt att den kan annonseras ut för 70k +++ kan jag tycka.

Personligen är det en av mina heliga graalar. Sjukt läcker klocka bortsett från armbandet som borde vara lika brett längst efter hela.

Den är väldigt stor..
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Många på KS är nog mest ute efter att göra bra affärer ja.
Men i fallet deepsea så har ju priset drivits upp utan någon logik egentligen. Jag vill iallafall inte betala 65-70k för att någon annan köpt hos AD och vill få tillbaka så mycket cash som möjligt.
Vart du vill komma med AP vet jag inte. Min diver lär ju inte behöva servas än på ett tag i alla fall.

Jag pratar om AP generellt och inte din.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
rofl, Breitling Super Avenger 48mm är hyfsat stor. :eek::woot:


Kritiken mot DSSD är främst att den är för tjock och kan vara obalanserad på handleden med det förhållandevis tunna bandet jämfört med boetten. Jag gillar den dock och kommer förmodligen att äga en inom en snar framtid.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
DSSD vara eller icke vara ligger i betraktarens ögon, och det där med att den är obalanserad kan jag personligen inte hålla med om alls. Har en själv jag nyligen köpt och den sitter bara bra!
Att den skulle vara en "bastard" i Rolexstallet, och svårsåld för butiker och som andrahandsobjekt i allmänhet anser jag vara helt felaktigt. Var får ni det ifrån?
Själv tittade jag länge innan jag hittade rätt objekt, och under tiden jag avvaktade såldes ett flertal på de forum jag frekventerar.

Men, nu verkar det som om tråden, som initialt frågade efter tips på butiker har utvecklats till något annat, så här kommer lite tips:
Kolla www.timezone.com. Kan du tänka dig att ta hem en från USA finns det ofta något att välja på här.
Ta också en titt på: https://www.rolexforums.com/forumdisplay.php?f=9

Lycka till med din deepsea!:)
 

TKVF

Panerai
Är helsåld på den vad gäller tekniken bakom klockan. Men börjar bli såpass sansad att jag misstänker att en SubC bättre passar in ens vardagliga liv.
Teknik å teknik. Det är ju en Rolex när utvecklarna har ätit för mycket anabola och samtidigt bloddopat sig som norrmännen brukar göra (även vissa cyklister). Men, det är klart att den är "fin", menar att det är gedigen klocka, man sliper ju vara rädd att den läcker in vatten i duschen...

Har du prövat den på armen?
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Teknik å teknik. Det är ju en Rolex när utvecklarna har ätit för mycket anabola och samtidigt bloddopat sig som norrmännen brukar göra (även vissa cyklister). Men, det är klart att den är "fin", menar att det är gedigen klocka, man sliper ju vara rädd att den läcker in vatten i duschen...

Har du prövat den på armen?

Var inne på Tour-nånting i NYC 2011 och bad att få se en DSSD. Jämfört med min 14060 så var skillnaden gigantisk.

Var en trevlig kille som hade en Deepsea på förra årets GTG på Sthlm Tapas. Klämde lite på den och lät mig bli imponerad av hur gedigen och mäktig den är. Och av hur pass lite texten "ORIGINAL GAS ESCAPE VALVE" syntes i verkligheten. Habegäret blev inte mindre, trots att den bygger så högt på handleden. Vad är den? Snudd på två centimeter hög?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Var en trevlig kille som hade en Deepsea på förra årets GTG på Sthlm Tapas. Klämde lite på den och lät mig bli imponerad av hur gedigen och mäktig den är. Och av hur pass lite texten "ORIGINAL GAS ESCAPE VALVE" syntes i verkligheten. Habegäret blev inte mindre, trots att den bygger så högt på handleden. Vad är den? Snudd på två centimeter hög?

Jag är mer förvånad över hur folk tror att Dipsyn är en simpel konstruktion.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Var inne på Tour-nånting i NYC 2011 och bad att få se en DSSD. Jämfört med min 14060 så var skillnaden gigantisk.

Var en trevlig kille som hade en Deepsea på förra årets GTG på Sthlm Tapas. Klämde lite på den och lät mig bli imponerad av hur gedigen och mäktig den är. Och av hur pass lite texten "ORIGINAL GAS ESCAPE VALVE" syntes i verkligheten. Habegäret blev inte mindre, trots att den bygger så högt på handleden. Vad är den? Snudd på två centimeter hög?

Man tänker inte på den texten för fem öre. Ja den bygger en del på höjden men så länge du känner dig bekväm med den och det inte ser förjävligt ut så köööööp! :D

umugyzu6.jpg
 

Rocky

Breitling
Jag är på G att köpa min första Rolex, nämligen en Deepsea.
Har kollat runt lite på nätet, de som har bra pris är uret.se och Watch on watch.
Jag vill ha lite tips från er med mer erfarenhet av Rolex-köp; finns det någon AD-butik eller nätbutik med bra pris på en Deepsea? Vill gärna inhandla på en AD-butik men priset talar emot lite. Ska eventuellt åka till Hong Kong på semester, någon med erfarenhet av köp från Hong Kong.

Tack på förhand.

Gick med i forumet idag eftersom jag själv är på jakt efter en Rolex Deepsea, så jag var lite nyfiken på att höra om du köpt nån Deepsea än och i så fall var ?
 

Tony

Omega
Rocky: nä, det blev ingen DSSD då jag inte har rätt storlek på min handled. :( Köpte en 116610LN istället.
 
Topp