• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa en Speedmaster (Hjälp)

Klockan

Omega
Behöver lite råd då jag är en riktig amatör!

Nu har jag fastnat för en Omega Speedmaster Moonwatch Professional. Lagt ut en annons på Köp och fått lite svar. Det verkar som att man får betala 23-26k för en begagnad Speedmaster (år 2000-2009).

Min fråga är då ifall jag ska satsa på en helt ny ur en nätbutik eller satsa på en begagnad och "tjäna" några tusen på det...
Om jag tittar på Chrono24 finner jag en sprillans ny (http://www.chrono24.com/en/omega/speedmaster-moonwatch-professional-esatile-42-mm--id3759582.htm) för 28k.
Den finns även på Mywatch.com för 32,500.

Vilken och vart blir det smartaste köpet för en som aldrig lagt mer än 5000kr för en klocka :)

MVH!
 

JayJay

Rolex
En service kostar från 7000:- enl Nymans prislista... You do the math. Jag hade i a f kört på en helt ny. Företrädesvis över disk, efter prut. Båda forumsponsorerna Nymans och Eriksons säljer ju Omega så börja där.
 

Klockan

Omega
Lite så jag tänkt Jay, nästan billigare att köpa en ny direkt :)
Tänkt lägga kring 30k, det får man väl aldrig en ny över disk för oavsett hur duktig man är på att pruta?

Mywatch ville inte ge en krona i rabatt, trist :)
 
Senast ändrad:

JayJay

Rolex
Lite så jag tänkt Jay, nästan billigare att köpa en ny direkt :)
Tänkt lägga kring 30k, det får man väl aldrig en ny över disk för oavsett hur duktig man är på att pruta?

Mywatch ville inte ge en krona i rabatt, trist :)