• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa första klocka - 2 modeller med samma namn?

MrWatch

Basic
Hej allesammans!

Skall köpa min första riktiga klocka och har hittat två modeller på klockia.se som jag tycker ser bra ut.
Däremot så har de samma modellnamn men ser annorlunda ut och har olika priser.
Är det något jag missar här eller inte förstår?

Undrar också hur man i regel ser på detta med svart vs blå klocka och hur det matchar olika plagg och färger. Tycker att en blå klocka ser riktigt snyggt ut men undrar om det passar tex till svart kostym?

Här är klockorna jag talar om:

och

Tack på förhand!

Det är inte så ovanligt att samma modell under samma namn finns i olika utseenden. Referensnumret däremot ska vara unikt.

Hej allesammans!

Skall köpa min första riktiga klocka och har hittat två modeller på klockia.se som jag tycker ser bra ut.
Däremot så har de samma modellnamn men ser annorlunda ut och har olika priser.
Är det något jag missar här eller inte förstår?

Undrar också hur man i regel ser på detta med svart vs blå klocka och hur det matchar olika plagg och färger. Tycker att en blå klocka ser riktigt snyggt ut men undrar om det passar tex till svart kostym?

Här är klockorna jag talar om:

och

Tack på förhand!

Ser ut som 2 olika klockor för mig. Tavla, bezel, pushers osv.

Svart eller blå? Vem bryr sig, köp det som du gillar mest (ska du gå på etikett då kan man fråga sig om någon av de två är en kostymklocka).

Tillbaka
Topp