• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa första klocka ca 12000

axel111

Breitling
Hej alla KSare.

Är ny här på forumet och sedan frågan om vad jag önskar mig i konfirmationspresent kommit upp så har jag kollat massvis på klockor och läst väldigt många inlägg på forum. Detta har lett till att ett stort intresse öppnats. Har läst på en del och har några krav på klockan.

•Kosta cirka 12000
•Automatverk
•Köpa hos AD och inte hos uret eller liknande orkar inte vänta 2-8 veckor som blir ett halvår på en klocka. (Rekommendera gärna bra ställe att köpa klockan)


Vet att denna fråga säkert ställts ett 100tal gånger men har verkligen svårt att bestämma mig :/

Klockor jag kollat på är olika typer av TAG Heuer aquaracer och Longines Legend Diver som båda går lite över budgeten. Kan tänka mig att köpa beggad men länka gärna en länk till den och inte Chrono24. :/ Helst ska klockan inte vara en 2001 seamaster med repor och behov av service om ni fattar vad jag menar. Alltså helst modellår på senare 2010-tal om den ska vara beggad.

Tack i förhand för all hjälp. :)
 

Schill

Cartier
Hej välkommen till forumet!
Härligt att se att du är sugen på en klocka. Jag håller med dig om att Longines och Tag är två utmärkta val:) Själv tycker jag du borde kolla in Tag Heuer Formula 1, skön fast väldigt sportig klocka som jag uppfattat lite som deras instegsmodell (rätta mig ifall jag har fel). Sedan vart du bor spelar en viss roll i vilken AD du vill köpa hos. I Göteborg där jag bor skulle jag starkt rekommendera Jarl Sandin vid Kompassen/Kungsportsplatsen
 

mackman

Cartier
Longines hydroconquest är mitt förslag, en riktig krigare till klocka som jag haft under mitt första år i gymnasiet. 10 500:- hos ad! :)
Numera såld men inte glömd
IMG_3544.JPG
 

jabbadahut

Breitling
2-Faktor
Hej alla KSare.

Är ny här på forumet och sedan frågan om vad jag önskar mig i konfirmationspresent kommit upp så har jag kollat massvis på klockor och läst väldigt många inlägg på forum. Detta har lett till att ett stort intresse öppnats. Har läst på en del och har några krav på klockan.

•Kosta cirka 12000
•Automatverk
•Köpa hos AD och inte hos uret eller liknande orkar inte vänta 2-8 veckor som blir ett halvår på en klocka. (Rekommendera gärna bra ställe att köpa klockan)


Vet att denna fråga säkert ställts ett 100tal gånger men har verkligen svårt att bestämma mig :/

Klockor jag kollat på är olika typer av TAG Heuer aquaracer och Longines Legend Diver som båda går lite över budgeten. Kan tänka mig att köpa beggad men länka gärna en länk till den och inte Chrono24. :/ Helst ska klockan inte vara en 2001 seamaster med repor och behov av service om ni fattar vad jag menar. Alltså helst modellår på senare 2010-tal om den ska vara beggad.

Tack i förhand för all hjälp. :)
Longines och Oris är trevliga. Går att hitta många prisvärda modeller på Chrono24.", kolla Pluswatch där. Lycka till :)
 
Topp