• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa första klocka.

HumperE3

Breitling
Tjena, tänkte ge mig på att köpa min "första" klocka. Dock har jag inprincip noll kunskap.
Gillar lite mera vintage klockor och har ca 10' +/- 4 att sträcka mig med.

Va ska jag hålla mig borta från och var ska jag köpa ifrån, bor i Stockholm?
Är de smartare att köpa nytt eller funkar de bra med äldre också?

MvH
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej och välkommen i galenskapen..
Är det vintage som intresserar dig så spelar det ju ingen roll om det är smartare med nytt..? för ca 10k får du nog riktigt mycket vintage klocka. Lägg ut en WTB här på forumet och kolla vad som dyker upp.
Lite svårt att svara på din fråga då man inte vet om det är dress eller sportklocka du gillar..
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
HumperE3 skrev:
Ok, du vill ha en "dressare", som inte behöver ha länk, och inte ska utsättas för vatten? Spontant så känns Titusen och den dyrare Omegan väldigt dyra. Hade en liknande Titus en kort stund, som jag gav typ 3k för. Det var en väldigt tunn guldboett, så guldvärdet är inte speciellt högt.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Johan M

Cartier
Det har snackats lite om Uret Vintage som ny vintagebutik för klockor. Uretvintage.com, där finns en del i din prinsklass. Jag har inte handlat från dem så jag kan dock inte gå i god för dem :)
 

HumperE3

Breitling
theargonaut skrev:
HumperE3 skrev:
Ok, du vill ha en "dressare", som inte behöver ha länk, och inte ska utsättas för vatten? Spontant så känns Titusen och den dyrare Omegan väldigt dyra. Hade en liknande Titus en kort stund, som jag gav typ 3k för. Det var en väldigt tunn guldboett, så guldvärdet är inte speciellt högt.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
Tackar. Vet inte riktigt vad jag vill ha ännu de är lite därför jag frågar också.
Ska ha en klocka som håller längre och normalt bruk med möjligtvis möjlighet till vidare säljning om jag ändrar mig om något år till en inte allt för stor förlust.

De jag länkade var bara sådana som låg i min prisklass och som jag tyckte var snygga, vet fortfarande inte om jag vill ha med eller utan länk. Den ska nog inte utsättas för vatten men om den kan de så kan jag ju ha den då jag kitesurfar i sommar(?).

Det har snackats lite om Uret Vintage som ny vintagebutik för klockor. Uretvintage.com, där finns en del i din prinsklass. Jag har inte handlat från dem så jag kan dock inte gå i god för dem
Tackar, tyvärr så verka de inte ha nästan något alls kvar i min prisklass.
Denna kanske?
http://www.uretvintage.se/omega-constel ... 18842.html
Butiken Gamla lampor på Karlaplan hade en del sjysta vintage ur när jag var in senast, ge det en titt !
Blir en sväng dit på söndag, tack!

_________________

Fick erbjudande på denna också, den är ju också väldigt fin:
viewtopic.php?f=4&t=1463&p=26287&hilit=datejust#p15851
Vad tycker ni om priset?

Tänkte även att jag kan lägga till lite i budgeten, så vi kan säga 16papp istället. :)
Tudor Prince Oysterdate är ju också mycket fina. Blåa är väldigt snygga också, men är inte helt säker :p
 
Topp