• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa från Ebay

squba

Basic
Vill bara dela en erfarenhet av det tråkigare slaget...

Beställde en Glycine Combat 6 från en leverantör på Ebay. Just Glycine combat 6 och incursore är av någon anledning rätt billiga där just nu. Som sagt beställt och betalt via PayPal och leverans genom Ebays egna shipping program (försäkrat). Efter några veckor som kom äntligen ett paket på posten. Hämtade ut det och åkte hem för att öppna det omgående, lite som ett barn på julafton. När jag öppnade paketet uppräckte jag till min förvåning att klockboxen var helt tom... Reklamerade detta till leverantören och givetvis så meddelade leverantören att klockan var definitivt i paketet när dom skickade och uppmanade mig att reklamera detta till eBay. Har just gjort det och väntar på svar, så fortsättning följer...

Ps. Det skall nämnas att leverantören har 99.9% positiva kommentarer från över 6000 köpare, så jag tror att någon i transportkedjan har snott klockan.
http://stores.ebay.com/WatchGooRoo

Vad är era erfarenheter från att köpa från eBay?

Senast ändrad:
Riktigt tråkigt att höra. Hoppas att det ordnar sig för dig i slutändan.

För att skydda sig för den här typen av bedrägeri eller stöld har jag själv funderat på att filma paketöppningar som är av lite högre värde, men det har aldrig blivit av. På så sätt skulle man kunna visa för säljaren att man inte försöker att luras och kanske öka sina chanser att få sina pengar åter eller en omleverans.

Lycka till :)

Riktigt tråkigt att höra. Hoppas att det ordnar sig för dig i slutändan.

För att skydda sig för den här typen av bedrägeri eller stöld har jag själv funderat på att filma paketöppningar som är av lite högre värde, men det har aldrig blivit av. På så sätt skulle man kunna visa för säljaren att man inte försöker att luras och kanske öka sina chanser att få sina pengar åter eller en omleverans.

Lycka till :)
Ok, tack. Det låter som en bra idé. Som det är nu måste jag förmodligen bevisa att jag är oskyldig. Har fotat allt och hoppas att det hjälper.

Har själv med ett paket på väg från just watchgooroo och nu blir man ju lite nojjig !

Har iallafalla kollat med glycine själva och wqtchgooroo (eller gsd global som dom också heter) är "AD" för glycine.. röttare sagt så har dom köpt upp glycines överlager ..

Mwn hoppas allt löser sig för dig !

Hutta förövrigt precis ett inlägg på wus där en hade beställt en airman quartz och fått en dubble12 istället...

Så lite nervös blir man ju nu !

Kan förövrigt säga att ebays shipping program är nåt man nog ska undvika !
Väldigt udda skeppande för mitt paket har gått med ups från brooklyn till kentucky till någon slags anläggning ägd av pitney bowles där dom visst ska sköta all beskattning (som man betalar i förväg)
Och sedan ska paketet gå via vanlig poat till sverige ...

Har dessutom fått olika leveranstider via ebay där man det skiljer nästan en vecka från första och den tiden som.står just nu !

Mer udda grej är att man får två trackingnummer .. ett för transporten till kentucky anläggningen med ups och ett som inte reggas föräns nästa firma tagit över efter pitney bowles själva skattecenter..

Har säkert handlat 200 ggr. Inga problem men... Vid ett tillfälle fick jag misstänkt kopia på moscot lemtosh solbrillor. Anmälde detta till paypal och fick fick full ersättning utan trassel.

Pitney Bowles packar ju upp varan för att ta bort "onödigt" emballage (och tjäna pengar på mellanskillnaden) så där finns ju en risk för klåfingriga...

Vill bara dela en erfarenhet av det tråkigare slaget...

Beställde en Glycine Combat 6 från en leverantör på Ebay. Just Glycine combat 6 och incursore är av någon anledning rätt billiga där just nu. Som sagt beställt och betalt via PayPal och leverans genom Ebays egna shipping program (försäkrat). Efter några veckor som kom äntligen ett paket på posten. Hämtade ut det och åkte hem för att öppna det omgående, lite som ett barn på julafton. När jag öppnade paketet uppräckte jag till min förvåning att klockboxen var helt tom... Reklamerade detta till leverantören och givetvis så meddelade leverantören att klockan var definitivt i paketet när dom skickade och uppmanade mig att reklamera detta till eBay. Har just gjort det och väntar på svar, så fortsättning följer...

Ps. Det skall nämnas att leverantören har 99.9% positiva kommentarer från över 6000 köpare, så jag tror att någon i transportkedjan har snott klockan.
http://stores.ebay.com/WatchGooRoo

Vad är era erfarenheter från att köpa från eBay?
Tråkigt att höra och hoppas att det löser sig på ett bra sätt!
Har bara goda erfarenheter av att handla från watchgooroo. Förutom långsam postgång på c:a 2 veckor har det inte varit några andra problem. Hittills vill säga..
Väntar på min 7:e Glycine därifrån och är faktiskt lite orolig efter att ha läst ditt inlägg..

Tråkigt att höra och hoppas att det löser sig på ett bra sätt!
Har bara goda erfarenheter av att handla från watchgooroo. Förutom långsam postgång på c:a 2 veckor har det inte varit några andra problem. Hittills vill säga..
Väntar på min 7:e Glycine därifrån och är faktiskt lite orolig efter att ha läst ditt inlägg..
Nyss hämtat ut min glycine från watchgooroo och ska öppna paketet nu så vi får se om det blir en sur eller glad min efter öppningen

Tillbaka
Topp