• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa från Italien.

Har en klocka på G från Italien. Säljaren vill skicka med SDA som verkar vara något logistikföretag som drivs i Italienska postens regi. Har någon av er erfarenhet av klockor skickade med dem? Jag har föreslagit DHL eller UPS då det känns säkrare på något sätt.

Paketet skulle så klart vara försäkrat så då kanske det är lugnt trots allt.
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Aldrig hört med det verkar vara någon form av expresservice. Skulle inte tro att det är några problem. Dock skulle jag föredra DHL, UPS, FEDEX eller TNT som har egna kurirer här. När jag köpte från Italien så körde dom med Ferrari shipment, tror det var TNT som levererade det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Rivalen

Rolex
Finns en liknande tråd ganska nyss - sök forumet. Inte sagt för att strypa detta samtalet - utan bara så at du vet. Jag skriver en del om detta på min hemsida också.

Lycka till
 
Har också läst konstigheter gällande den italienska posten. Men skickas det försäkrat och med trackingnummer känns det ändå rätt safe. Får se vad han säger. Borde ju inte vara några problem att beställa en pickup med tex Dhl,TNT eller liknande.
 
Ok, har fått svar från säljaren:

I use also TNT in collaboration with my friend, but the cost if 70 € more of SDA.
For this watch i don't can use paypal, but bank transfer to Account in Montecarlo because the watch is in "sales account"
Att betala 70Euro för att skicka med TNT är ju helt lugnt. Men att föra över pengar till Montecarlo känns lite så där. Säljaren verkar dock legit. Har en fysisk butik i Torinoområdet och verkar vara AD för bl a Glycine.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Utan att ha någon uppfattning om den aktuelle säljaren så är min generella erfarenhet att det inte är några problem att få saker skickade till sig från Italien. Jag däremot aldrig skicka en klocka till Italien…
 
Topp