• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa högtalare - råd tack!

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Sitter och funderar på att köpa denna:

000000000000061606_660x460.jpg


Finns det kanske någon annan högtalare som är värd att spana in?

https://www.bose.se/SE/sv/home-and-...oth-speakers/soundlink-bluetooth-speaker-iii/
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Jag tycker iaf att du ska satsa på något med wifi, Bluetooth är rejält knöligt överlag enligt mig.
Själv kör jag Sonos, de fungerar klockrent och finns i olika storlekar efter behov. Det är perfekt när man inte orkar sitta och jonglera LPs hela kvällar med vännerna. Dessutom är de busenkelt för vem som helst att hoppa in och köa låtar osv.
 

MBx

Cartier
Kör med Sonos i tre rum. Har ingen koll på det tekniska men det låter OK för TV, radio och bakgrundsmusik.:) Menysystemet i appen är lite punchigt men går att leva med.
 
  • Like
Reactions: WHU

chff

Cartier
Är du ute ett ljud i flera rum nu eller kanske på sikt så hade jag valt sonos. Vill du bara ha en högtalare i stil med de du länkat i tråden hade jag valt B&W A5 utan att tveka, eller valfri B&W egentligen.
 

gurta_g

Cartier
Sonos är schysst ljud för pengarna, kör en sonos play 3 i köket och är riktigt nöjd! Men mitt tips är att du letar dig ner till hifiklubben och provlyssnar lite olika högtalare. Hur ljud upplevs är så individuellt, så stirra dig inte blind på andras åsikter :)
 

john b

Rolex
Sonos är schysst ljud för pengarna, kör en sonos play 3 i köket och är riktigt nöjd! Men mitt tips är att du letar dig ner till hifiklubben och provlyssnar lite olika högtalare. Hur ljud upplevs är så individuellt, så stirra dig inte blind på andras åsikter :)

Min åsikt är att sonos är riktigt mycket bekvämlighet för pengarna. Men ljudet är dyrt.
Fast bekvämt är gött såklart
 

Sond

Patek
BOWERS & WILKINS A5 om du vill kosta på det för en singelhögtalare. Annars är Sonos som många skriver bra för att det är så enkelt att bygga ut.
 

hedbrg

Panerai
Som sagts tidigare, beolit 12.

Min kravspec var möjlighet till batteridrift, airplay, snygg och med ett skäligt bra ljud. Då fanns det inte direkt några alternativ.

b-u-o-play-beolit-12-von-bang-u-olufsen-airplay-box-lautsprecher-gelb-frontal.jpg
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Jag kör Cambridge Mina Go i köket och den gör ett bra jobb för sin storlek. Har grym batteritid om man vill ta den med sig. Gräver inga större hål i plånkan så du slipper Borås. Har kommit en V2 av den som jag inte har koll på...

Cambridge-Audio-Minx-Air-100-Wireless-Speakers-with-Android-Tablet.jpg
 

WBergdahl

Panerai
Jag säger Bose MiniSoundLink.
Helt galet bra ljud i en så liten låda, är riktigt nöjd med min

Köper du den så har du garanterat råd med högtalare + semester
 
Topp