• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Hublot ,någon kunnig???????

B777-300ER

Breitling
Hej alla, jag är ny här på forumet.
Har ett par frågor till någon Hublot kunnig..

Tänkte köpa en Hublot
Big Bang Steel
301.SX.130.RX

Helt ny i affär i Dubai mall här i arablandet för ca 83000kr.

Vad kostar en sådan klocka i svea rike?
Hur mkt faller en sådan här klocka med tiden?
Hur ofta ska man lämna den på service?

Är den värd sina 83000kr??? Eller ska jag sattsa på något annat för samma prisklass/billigare?


Uppskattar svar snabbt:)

//alex dubai
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag gillar Hublot, men håller med de som kommer skriva efter mig... de är för dyra. De har ett ETA verk och är lite som lego-klockor, hoppsatta av "klossar"

Men gillar du designen så köp.
Iom ETA-verk är servicen billig.
 

KalleKnuda

Cartier
Om du gillar klockan så tycker jag att du slå till.
Håller inte riktigt med dem som säger att hublot inte ger mycket "bang for the buck".
Den är värd vad folk är beredda att betala för den, och så är det väl med alla våra sjuka böjelser. (KONST bla)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Coola men helt för dyra för vad de är för något... kanske finns några varianter som är värda pengarna men random big-bang är inte det :/
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur man kan tycka att en hubbe är värd ett pris på mellan 60 och 83 är för mig en gåta, men allt är relativt. Det spelar ju ingen roll vad andra tycker om DU tycker den är värd de pengarna. I min värld finns det dock en lång lista på klockor i den prisklassen som går före.
 

B777-300ER

Breitling
Hur man kan tycka att en hubbe är värd ett pris på mellan 60 och 83 är för mig en gåta, men allt är relativt. Det spelar ju ingen roll vad andra tycker om DU tycker den är värd de pengarna. I min värld finns det dock en lång lista på klockor i den prisklassen som går före.
Smaken är som baken .. , jag känner mig förvirrad .. Hehe
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Leta på chrono24 och jämför priser där, tänk dock på att de är lite optimistiskt prissatta, så tänk bort 5-10kkr i prutning.
Jag känner inte till Hublot och deras service, men i och med ETA i komb med exklusivt märke kan jag tänka mig 5-7kkr i servicekostnad?
Rekommendationen är väl ett serviceintervall på ca 3-5 år, men så ofta servar inte jag mina klockor (har flertalet som jag varierar mellan).
Köpte min fru en Hublot, dock kvarts, som har imponerande finish.
Hublot tappar tyvärr andrahandsvärdet ganska drastiskt är min uppfattning (jämför på Chrono24).
I den prisklassen får du begagnade AP RO Offshore, som är ett snäpp upp i det mesta.
Vill du köpa något nytt som håller värdet, blir nog svaret tråkigt nog Rolex...
 

B777-300ER

Breitling
Leta på chrono24 och jämför priser där, tänk dock på att de är lite optimistiskt prissatta, så tänk bort 5-10kkr i prutning.
Jag känner inte till Hublot och deras service, men i och med ETA i komb med exklusivt märke kan jag tänka mig 5-7kkr i servicekostnad?
Rekommendationen är väl ett serviceintervall på ca 3-5 år, men så ofta servar inte jag mina klockor (har flertalet som jag varierar mellan).
Köpte min fru en Hublot, dock kvarts, som har imponerande finish.
Hublot tappar tyvärr andrahandsvärdet ganska drastiskt är min uppfattning (jämför på Chrono24).
I den prisklassen får du begagnade AP RO Offshore, som är ett snäpp upp i det mesta.
Vill du köpa något nytt som håller värdet, blir nog svaret tråkigt nog Rolex...

Hej , tack för svaret , ska kolla runt på chrono24.
En rolex blir det inte , eller jo om jag haft 160000kr för en daytona guld:)
Jag gillar BB 44mm steel , men blir mer övertygad att 83000kr är mycket pengar för en stålklocka:/
 

Lunkan

Cartier
Priset är väl ok med svenska mått på nytt, men jag skulle aldrig köpa en helt ny Hublot. Jag har ändå haft 3 st...

Köp en bättre begagnat, då kan du få en big Bang Ice Bang (material i tungsten/wolfram) eller black magic (svart keramik) för samma pengar. Kolla med Tony på Luxurywatches i Sthlm, skön lirare med stort sortiment.

Jag har haft både AP ROO rubberclad och AP ROO bumblebee. Jag kan lätt säga att det är hög kvalitékänsla i båda Hublot och AP. Köper du bättre begagnat så är det lika stor chans att du får tillbaka pengarna på båda.

AP:s basservice låg på 13500 tror jag och Hublots ligger på 8500 tror jag. Om du, som jag tycker, ska vända dig till AD och ingen gråhandlare.

Hublots service är i särklass det bästa jag varit med om.

Ett tips: om du köper en Hublot med keramisk material så kan jag säga att den kommer se ny ut lång tid framöver. Problemet med stål är ju repor och swirls.

Här får du lite inspiration:
Hublot Aero Bang Tungsten/ Wolfram
7ACF2186-4F25-4C6E-B63B-9F684BFC1A6C-1400-000001E11B99314A_zps2ec13b20.jpg


Hublot Ice Bang
B349FD7F-CCD8-4D5A-BCC3-92144EA35423-1850-00000220A71C1F01.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Det finns bara två märken så håller sig väl i andrahandsmarknaden, Hublot är inte en av dem! Vill dock påpeka att jag älskar Hublot och har haft två själv, men begagnatpriset går spikrakt ner tyvärr. När det gäller priset på Hublot överhuvudtaget så kan jag i efterhand tycka att de är något dyra med tanke på motorn de flesta har, men nu när Unico finns som i framtiden ska ersätta de modifierade ETA-verken så börjar de växa ännu mer. Marknaden finns för Hublot, de är populära och de växer så det knakar!
Men självklart så ska DU köpa den klocka som DU själv tycker om och vill ha, inte vad andra tycker!
 

Lunkan

Cartier
Det finns bara två märken så håller sig väl i andrahandsmarknaden, Hublot är inte en av dem! Vill dock påpeka att jag älskar Hublot och har haft två själv, men begagnatpriset går spikrakt ner tyvärr.

Du menar om man köper helt nytt antar jag? För om du köper en random BB för ca 65 så får du ju tillbaka pengarna efter ett år?

:)
 

B777-300ER

Breitling
Priset är väl ok med svenska mått på nytt, men jag skulle aldrig köpa en helt ny Hublot. Jag har ändå haft 3 st...

Köp en bättre begagnat, då kan du få en big Bang Ice Bang (material i tungsten/wolfram) eller black magic (svart keramik) för samma pengar. Kolla med Tony på Luxurywatches i Sthlm, skön lirare med stort sortiment.

Jag har haft både AP ROO rubberclad och AP ROO bumblebee. Jag kan lätt säga att det är hög kvalitékänsla i båda Hublot och AP. Köper du bättre begagnat så är det lika stor chans att du får tillbaka pengarna på båda.

AP:s basservice låg på 13500 tror jag och Hublots ligger på 8500 tror jag. Om du, som jag tycker, ska vända dig till AD och ingen gråhandlare.

Hublots service är i särklass det bästa jag varit med om.

Ett tips: om du köper en Hublot med keramisk material så kan jag säga att den kommer se ny ut lång tid framöver. Problemet med stål är ju repor och swirls.

Här får du lite inspiration:
Hublot Aero Bang Tungsten/ Wolfram
7ACF2186-4F25-4C6E-B63B-9F684BFC1A6C-1400-000001E11B99314A_zps2ec13b20.jpg


Hublot Ice Bang
B349FD7F-CCD8-4D5A-BCC3-92144EA35423-1850-00000220A71C1F01.jpg

Black magic den va jäkla fin! Kan bara tänka mig hur fint den hade suttit på min handled:)
Jag hade gärna köpt en HBB i stockholm.. Men problemet är det att jag har pengar utomlands som jag måste handla upp innan jag flyttar hem:/ där av va jag sugen på en HBB steel.. Men vad jag förstått nu så är det för mkt pengar för en stålklocka som sjunker 25000kr i värde över en sommar :/

BTW är TAG något o hänga i granen?
 

B777-300ER

Breitling
Det finns bara två märken så håller sig väl i andrahandsmarknaden, Hublot är inte en av dem! Vill dock påpeka att jag älskar Hublot och har haft två själv, men begagnatpriset går spikrakt ner tyvärr. När det gäller priset på Hublot överhuvudtaget så kan jag i efterhand tycka att de är något dyra med tanke på motorn de flesta har, men nu när Unico finns som i framtiden ska ersätta de modifierade ETA-verken så börjar de växa ännu mer. Marknaden finns för Hublot, de är populära och de växer så det knakar!
Men självklart så ska DU köpa den klocka som DU själv tycker om och vill ha, inte vad andra tycker!
Tack för svaret :)
Vill ju helst köpa en klocka som går att sälja efter 1år då man kanske letar nytt spännande:)
 

Josef B

Bestraffaren
Du menar om man köper helt nytt antar jag? För om du köper en random BB för ca 65 så får du ju tillbaka pengarna efter ett år?

:)
Självklart sprillans.
Om man har turen att få så pass extremt bra rabatt, så kanske ja. Många tittar ju som sagt på tex Chrono24 och ser de att en sprillans går på 65k, då tänker de ju självklart varför ska de då betala 65k för en beggad.
 

Lunkan

Cartier
BB steel skulle jag i alla fall inte betala mer än 55-60 för :)

Den modellen med keramisk ring och stål boett skulle jag ge 65-70 för.

Jag väljer dock Hublot för att de är kända för att använda andra material än just stål.

Vill man ha stål kan man köpa tråkRolex ;-)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
BB steel skulle jag i alla fall inte betala mer än 55-60 för :)

Den modellen med keramisk ring och stål boett skulle jag ge 65-70 för.

Jag väljer dock Hublot för att de är kända för att använda andra material än just stål.

Vill man ha stål kan man köpa tråkRolex ;-)

Hur många tråkrolex har du.....? ;)
 

Lunkan

Cartier
Självklart sprillans.
Om man har turen att få så pass extremt bra rabatt, så kanske ja. Många tittar ju som sagt på tex Chrono24 och ser de att en sprillans går på 65k, då tänker de ju självklart varför ska de då betala 65k för en beggad.

Jo jo, men på svenska marknaden så känns ju 59-62 tkr helt ok för en BB steel. Dom som vill köpa från Amerikat får väl göra det :)

Summan av kardemumman, bättre begagnat om man inte vill bli allt för fattig ett år senare ;-)
 
Topp