• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa klocka av privatperson i UK

Hej!
Jag är sugen på att köp en sinn u50 av en privatperson i England.
Är helt ny i detta med klockhandel och undrar hur det säkrast sättet är för att genomföra ett sånt köp?
Mvh
Magnus

Hej!
Är helt ny i detta med klockhandel och undrar hur det säkrast sättet är för att genomföra ett sånt köp?
Mvh
Magnus
Be säljaren skicka ett foto på klockan tillsammans med dagens tidning. Dra ut på det sen. Snackaen stund fram och tillbaka så du kan se hur han kommunicerar. Stressar han mot avslut så skicka inga pengar. Det tar lite tid att bygga upp ett förtroende. Jag har själv varit nära att bli blåst men ju fler frågor jag ställde desto mer pressad blev han att få till ett avslut. Jag hittade hans bilder i en annans annons.

Hej!
Mvh
Magnus
Ta en titt om du kan hitta historiken personen har. Finns han med som en mångårig postare på t ex WatchUSeek och har en goodguytråd skulle jag inte vara så orolig. Googla hans användarnamn också. Vad hittar du? Om det är enstaka poster skulle jag nog inte gå vidare. Är det det omvända skulle jag återigen inte vara så orolig.

Passa så att kontot han använder inte är kapat bara.

Ett bättre sätt än en tidning tycker jag är att be honom skriva en av dig vald text på en lapp och fotografera av den.

Tillbaka
Topp