• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka från USA?

ruchac

Omega
Varför inte ta en billig resa till Staterna och gå in och handla i butik?
Sen sätter du dinkan på handleden när du går igenom tullen, eller
lägger i handbagaget. Och boxen och papperna ber du att få skickat
på posten eller valfri internationell budfirma.
Kan väl inte vara något problem, eller har jag missat något?
Och resan och upplevelsen det innebär blir ju bara en bonus eller hur?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Varför inte ta en billig resa till Staterna och gå in och handla i butik?
Sen sätter du dinkan på handleden när du går igenom tullen, eller
lägger i handbagaget. Och boxen och papperna ber du att få skickat
på posten eller valfri internationell budfirma.
Kan väl inte vara något problem, eller har jag missat något?
Och resan och upplevelsen det innebär blir ju bara en bonus eller hur?
Fortfarande ett lagbrott.
 

ruchac

Omega
Det ÄR alltså ett lagbrott? Jag ifrågasätter inte din kompetens eller din person Aurum,
men det borde ju i så fall innebära att det är ett lagbrott att åka till Staterna och köpa
sig en t-shirt där och sedan ta den på sig och åka hem till Svedala utan att betala moms
och tull för den? Kanske andra regler för klockor?
 

Zingo

Rolex
Det ÄR alltså ett lagbrott? Jag ifrågasätter inte din kompetens eller din person Aurum,
men det borde ju i så fall innebära att det är ett lagbrott att åka till Staterna och köpa
sig en t-shirt där och sedan ta den på sig och åka hem till Svedala utan att betala moms
och tull för den? Kanske andra regler för klockor?
Kläder ska också tullas och momsas... :facepalm:
Men du får ta med dig tisher eller budget klocka för 4.300kr utan att behöva tulla för det. Se vidare http://www.tullverket.se/innehallao...atpersoner.4.16ca6de0120cf835feb80001238.html
 
Senast ändrad:

JohnDoe

Rolex

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Angående Authenticwatches. Eftersom du med all sannolikhet åker på moms så blir det dyrare än motsvarig klocka med lite rabatt från AD eller från bra handlare på C24. Dessutom får du inte riktigt certifikat med AD-stämplar när du handlar från Authenticwatches. Du har ingen världsgaranti du kan lämna in överallt. Du får med deras egna cert med garanti hos dom. Absolut inte värt det när du inte ens tjänar på det!!!
 

Tag_H

Omega
http://www.jomashop.com/
Är en annan trevlig Amerikansk webshop ;) jag har handlat där via en kompis bosatt "over there" så har han tagit med sig uret hem, eller så har jag hämtat upp det. Då får man ju en trevlig semester oxå :) Olagligt ? möjligt jag har tom blivit stoppad och kollad i tullen med klockboxen i handbagaget, sa bara att jag köpt en klocka på semestern, varsågod att passera svårare var det inte. värde 40-50K men ingen frågade något om det.
 

Macklin

Cartier
http://www.jomashop.com/
Är en annan trevlig Amerikansk webshop ;) jag har handlat där via en kompis bosatt "over there" så har han tagit med sig uret hem, eller så har jag hämtat upp det. Då får man ju en trevlig semester oxå :) Olagligt ? möjligt jag har tom blivit stoppad och kollad i tullen med klockboxen i handbagaget, sa bara att jag köpt en klocka på semestern, varsågod att passera svårare var det inte. värde 40-50K men ingen frågade något om det.

Har du koll på vad Jomashop har för fraktavgifter för oss som inte har vänner där som kan agera kurir?
 
Topp