• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa klocka i Indien......

dsz

Basic
Hej,
Någon som köpt klocka i New Dehli tidigare? Vet att priserna är något lägre än hemma och momsen på "lyx klockor" är runt 25%. Någon som har erfarenhet av detta och vet hur det funkar när man skall resa hem till Sverige?

Tack på förhand
ds

Hej,
Någon som köpt klocka i New Dehli tidigare? Vet att priserna är något lägre än hemma och momsen på "lyx klockor" är runt 25%. Någon som har erfarenhet av detta och vet hur det funkar när man skall resa hem till Sverige?

Tack på förhand
ds

Jag bor i Indien och har aldrig sett en tax free kiosk för återbetalning av skatten på någon flygplats. Inte heller tax free loggan i någon butik.

Men med det sagt så kanske det går ändå men jag har inte örnkoll på var, hur elle rhur mycket du fpr tillbaka. Jag gör personligen tvärtom (av förklarliga skäl) och på Arlanda är det supersmidigt att få tillbaka pengarna, bara dra kortet en gång till :)

Jag har sökt en del i Delhi (NCR) och det bästa stället jag hittat hittills är Kapoor Watches i Ambiance Mall Gurgaon. Tror att retail priserna är rätt standard, men det finns säkert en del prutmån. De erbjuder 10-15 % rakt av vid första fråga, enl min erfarenhet.

Högt troligen skall du betala moms och tull när du tar in klockan till Sverige då en är köpt utanför EU. Vad jag sett finns det inte många klockbutiker med dyrare märken i Delhi.

Hej,

Tack på förhand
ds
Något speciellt märke du är ute efter?

Jag har sökt en del i Delhi (NCR) och det bästa stället jag hittat hittills är Kapoor Watches i Ambiance Mall Gurgaon. Tror att retail priserna är rätt standard, men det finns säkert en del prutmån. De erbjuder 10-15 % rakt av vid första fråga, enl min erfarenhet.
När jag har varit inne och pratat i Rolex butiker här så har det varit samma som i Sverige, dvs sportrollar i stål enligt listpris (några rupies rabatt). Men det kanske bara ör min uppsyn som satt käppar i rabatthjulen :)

När jag har varit inne och pratat i Rolex butiker här så har det varit samma som i Sverige, dvs sportrollar i stål enligt listpris (några rupies rabatt). Men det kanske bara ör min uppsyn som satt käppar i rabatthjulen :)
Jag tror du har helt rätt ang stålrolex.
För tex. Panerai och Breitling så har jag direkt blivit erbjuden 10-15%.
Kul f ö att du också finns i Indien!

Har kollat lite i Chennai, främst Omega. Ungefär samma listpris som hemma, men sämre möjlighet till rabatt.

Tillbaka
Topp