• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka i Las Vegas!?

Jag ska åka till Las Vegas i slutet av september och har tidigare fått indikationer på att det kan löna sig att köpa klocka i USA.

Finns det någon här som kan rekommendera en reko Rolex AD i Las Vegas eller kanske någon AD för andra märken (PP, IWC el Omega)?

Tack på förhand!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Finns en uppsjö av ställen att handla klockor på i Vegas; en god start är hotell Bellagio. Där kan du finna Omega AD, likväl som Rolex, JLC, Panerai, Patek, Breitling mm. inne i butiken Tesorini (AD)..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var ju en kille som precis skrev att han blev erbjuden ett kanonpris på en sub på just Bellagio för något år sedan.
 

CLT

Rolex
Roman Times på Ceasars tyckte jag var grymma. Jobbar en tjej där, Carmen tror jag hon hette. Hon var riktigt intresserad och gav mig minst 1h utav hennes tid till att testa allt och prata om modeller. Dom säljer bl.a IWC, JLC, Hublot och Zenit för att nämna några.

Sen har du Venetzia Fine Jewelry på Palazzo Hotel. Dom säljer AP och Tudor. Säkert fler märken.

Sen har du butikerna på Bellagio, Omega och Rolex. Där kunde man nog få bäst pris på Rolex om det är nytt som gäller.

Finns en stor Tourneau butik på Ceasars. Dom har ett stort utbud, både nytt och gammalt. Var en riktigt skön herre som hade hand om begagnatdisken.

I stora shoppingcentret efter Tresure Island finns det en Ben Bridge butik, Tudor, Tag, Breitling och lite annat smått och gott. Trevlig personal!

Finns butiker på alla hotell, men dessa är dom jag alltid besöker när jag varit i LV.
 

henel321

Breitling
2-Faktor
Tourneau ska man ju gå till för att ha sett den... Det är enorm... :)

Jag tyckte dock inte priserna var speciellt bra på det jag tittade på hos Roman times, men jag kollade framförallt på några limited edition Zenith och det kanske de hade lite för små volymer på dem och visste att de sålde dem ändå.. (Jag fick klart bättre priser hos AD i Barcelona t.ex.)

Rolex gick att få helt OK priser på både på Ben Bridge och Bellagio däremot.
 

CLT

Rolex
Tourneau ska man ju gå till för att ha sett den... Det är enorm... :)

Jag tyckte dock inte priserna var speciellt bra på det jag tittade på hos Roman times, men jag kollade framförallt på några limited edition Zenith och det kanske de hade lite för små volymer på dem och visste att de sålde dem ändå.. (Jag fick klart bättre priser hos AD i Barcelona t.ex.)

Rolex gick att få helt OK priser på både på Ben Bridge och Bellagio däremot.

Ben Bridge har slutat med Rolex och fått Tudor istället.
 

henel321

Breitling
2-Faktor
Vad synd, de har som sagt trevlig personal. :(

Om man vill köpa IWC finns det förresten en dedikerad butik för IWC på Palazzo, den har riktigt bra sortiment hemma i lager och helt OK priser.
 

Henryandy

Cartier
Pawnstars är ju ett måste, ska själv till Vegas i höst. Ser att de har Patek där på två ställen.

Hur funkar det med TAX, går den att återfå? Eller hur gör man med den?
 

henel321

Breitling
2-Faktor
När jag var där sist så gick det inte att claima tillbaka sales tax i Vegas tyvärr. (Till skillnad mot Texas t.ex. även om det är lite krångligt..)
 
Topp