• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka i Shanghai?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om att köpa klocka i Shanghai?
Jagar en Tudor pelagos.
Är det värt att jaga en sådan där? Kan man spara in några kronor på det?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Vad tror ni om att köpa klocka i Shanghai?
Jagar en Tudor pelagos.
Är det värt att jaga en sådan där? Kan man spara in några kronor på det?

Tveksamt.....Kina är inte billigt...när jag var där hittade jag nada.....visserligen några år sedan. De kostar ju inte sådär jättemycket nya och lätt beggade är de ju tom snorbilliga.....
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Kina är sjukt dyrt.
Jag jobbar/bor i Kina för tillfället, det är ett dyrt land.
Skippa att köpa där. Kan tillochmed vara billigare att flyg till Hong Kong och köpa där.
Hong Kong har bara 3% importskatt så det är väldigt billigt där.
 

DrDre

Patek
Shanghai är roligt att fönstershoppa i. Det finns allt, både klockor och andra lyxprylar, längs huvudgatan men allt är dyrare än i Sverige. Hongkong och flygplatsen i Singapore är däremot bra för shopping.

För 2 år sedan tillbringade jag ett par lite längre perioder i Shanghai. Det som expats som bor där nere brukar gilla är att köpa skräddarsydda kläder (skjortor, kostymer och rockar). Jag brydde mig dock aldrig om att prova eftersom det tenderar att ta rätt mycket tid att åka till skräddaren ett par gånger.
 

Makkanxd

Rolex
Tänkte uppdatera tråden lite, har det hänt något på 2 år?
På jakt efter två longines och har en bekant i Shanghai för tillfället. Är det fortfarande dyrare att handla på stan, flygplatsen där?
 

Depp-Erik

Cartier
Tänkte uppdatera tråden lite, har det hänt något på 2 år?
På jakt efter två longines och har en bekant i Shanghai för tillfället. Är det fortfarande dyrare att handla på stan, flygplatsen där?
Jag var där igår ;)

Jag letade mest efter Sea-Gull klockor, vilket jag tyvärr inte hittade, men kollade lite skyltfönster som hastigast och även om jag inte har stenkoll på priserna i Sverige så kändes det inte spontant som billigt över lag.
 

Makkanxd

Rolex
Jag var där igår ;)

Jag letade mest efter Sea-Gull klockor, vilket jag tyvärr inte hittade, men kollade lite skyltfönster som hastigast och även om jag inte har stenkoll på priserna i Sverige så kändes det inte spontant som billigt över lag.
Tråkigt att höra.. Blir väl köp i Sverige iallafall då! Tack för färsk input :)
 
Topp