Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bikers är trashigt folk
Problemet där jag köpte min senaste hoj är att där prioriterar de hellte skäggiga tjockisar med skinnväst (de säljer även HD mao och prioriterar dessa)
Du skulle behållit din Zündapp.
Var där för någon dag sedan och kan bekräfta att dom är väldigt serviceinriktade och trevliga därKlev in på Hublots butik i Cannes för ett par veckor sedan iklädd vanlig semesterklädsel, det vill säga piké, shorts och ett par gympadojor.
Blev direkt erbjuden något att dricka utan att ens ha sagt mitt ärende. Säljaren hade en assistent som sprang och hämtade alla klockor jag ville pröva.
Att få prova en redan såld klocka som bara finns i 50 ex och kostar 3 miljoner var inga problem.
Det är vad jag kallar service!
Jag tycker att jag blir bra bemött jämt oavsett kläder. Kanske beror på att jag är trevlig och inte lägger för stor vikt på vem jag är. Mitt absolut trevligaste möte i klockaffär var med en kvinna i Patek Philippe-butiken i ett köpcenter i Miami. Iklädd shorts från H&M och en vit t-shirt från Acne. Hon ville knappt prata klockor utan var mer intresserad av min flickväns ögon.
Utomlands har ofta butiksförsäljarna provision, antagligen därav de är så kåta på Alla som kommer in i butiken..?Tror det beror på att det inte var Sverige. Min erfarenhet är att i många länder utomlands kan man klä sig som man vill där får man service oavsett. Jag har nyligen kollat lite klockor i New York och befinner mig just nu i Portugal. Kompromisslöst bra service och då pratar vi shorts + piké.
Jag skulle nog också hellre åka över sundet men vara noga så de inte snyder mig bara för att jag är svensk.
Danskar är betydligt bättre på avtal och affärer. Det är ett land av fiskare men framför allt handlare och krämare, de missar aldrig chansen till en god affär pga missuppfattningar om folks utseende eller klädsel - Det är affären och vad man avtalar kring den som räknas.
Ang bilhandlare är mina egna bästa erfarenheter av Merca-handlare och de absolut sämsta av BMW, har vänt två gånger inne på BMW. Senast var det i Malmö pga deras usla bemötande.
Min tolkning är att även om båda kan anses vara prestige som märke är det inte ovanligt att det kommer in vanligt folk och vill köpa en Merca för att få högsta kvalité medan BMW mer handlar om image, intryck och känsla.
Va? Låter som en sjukt arrogant säljare/person.När jag skulle byta in min M3'a på BMW i Malmö så fnyste säljaren åt mig att jag minsann inte hade någon M3'a samt att jag skulle sluta att slösa på hans tid.
Jag svarade på mitt mest pubertala vis och gick rakt genom dörren, satte mig i bilen, full gas i cirkel efter cirkel...
Säljaren kom ut och såg något snopen ut.
Bilen blev såld på blocket med tillhörande ångest som kommer när man säljer liknande bilar på blocket.se.
Väntar spänt på att några börjar dra runt till olika butiker där en agerar "slusk" och den andra "affärsman" för att dokumentera skillnaden i bemötande. Med dold kamera förstås, Uppdrag Granskning style.
Exakt samma upplevelser i många butiker. Dåligt bemötande får oftast inga fler chanser i min bok.
Därför besöker jag helst bara Erikson Urhandel, Klockmaster Globen och Rob Engström. I dessa butiker har jag alltid blivit bemött perfekt oavsett om jag klär mig som den jag är. Gratis reklam för de som förtjänar det.
Det var/är han också.Va? Låter som en sjukt arrogant säljare/person.
Det var/är han också.
Självklart. Det får vi dock inte se några klipp från.Inget nytt. Alla med lite självaktning och vilja att förbättra sig anlitar mystery shoppers för att ta tempen på slappheten
Hade nog genererat ett par hits."Klocksnack Homeless Prank (MUST WATCH!)" på youtube
Är lite lugnare nu, idag hade jag sträckt mig till att ge honom en ordentlig avhyvling samt en uppläxning i hur man behandlar kunder.Jag hade nog reagerat likadant som du, om inte värre.
Alternativt bara blivit paff..
Tycker det är precis sådär gällande alla serviceyrken i Sverige. När man äter på restaurang till exempel tycker jag servicen och kundbemötandet är betydlgit mycket bättre utomlands. Spelar ingen roll hur fin eller icke-fin restaurangen är, bemötandet är nästan alltid bättre utomlands!Precis som många andra skriver så verkar detta vara Sverige-specifikt. Var nyligen i Abu Dhabi och Dubai och släntrade runt i alla märkens affärer, iklädd shorts och T-shirt, och servicen var det verkligen inget fel på. I flera av affärerna deklarerade jag tidigt att jag bara var där för att browsa men bemötandet blev inte sämre för det.
Bra sagt, helt rätt. Kan erkänna att jag själv inte vill jobba i butik och vara trevlig hela tiden.Lyft blicken kära vänner och se er omkring bland de människor ni möter i serviceyrken.
Bra personal med servicekänsla, kunskap och trevligt sätt är svårt i alla branscher. Att hitta bra folk som dessutom vill stå i butik och va trevliga mot alla muppar, oavsett klädsel, dagarna i ända är ännu svårare. Det handlar inte om ert sätt, era t-shirts, kostymer eller dyra klockor. Många människor suger på att va trevliga och att sälja helt enkelt.
Äh va?Jag tror att som tidigare nämnt i tråden att många här är lite bajsnödiga och förväntar sig orimlig service trots att man aldrig köpt en klocka hos nämnda AD. Lite förhållande får man faktiskt jobba upp själv...
Tror att en duktig säljare ser de som "bara ska titta" som en utmaning.Precis som många andra skriver så verkar detta vara Sverige-specifikt. Var nyligen i Abu Dhabi och Dubai och släntrade runt i alla märkens affärer, iklädd shorts och T-shirt, och servicen var det verkligen inget fel på. I flera av affärerna deklarerade jag tidigt att jag bara var där för att browsa men bemötandet blev inte sämre för det.
Däcksparkarna (ett uttryck myntat av slöa bilförsäljare) kommer en dag att köpa något och det blir där de fått bäst service.Klocknördar är däcksparkare, varför är ni förvånade över bemötandet?
Tack för att du förklarar ord jag använder. Du glömmer dock några aspekter. Säljarprovision och att nördarna avviker från normen. Sedan finns en tredje faktor Nymans använde förr som förmodligen fungerar på fjollträskborna, hävdelsebehovet.Däcksparkarna (ett uttryck myntat av slöa bilförsäljare) kommer en dag att köpa något och det blir där de fått bäst service.