• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa klocka på Blocket

city69

Basic
Som rubriken förtäljer. Är sugen på en klocka på Blocket , jag bor i Göteborg o säljaren finns i Stockholm, så f2f är dessvärre in lösbart inom en snar framtid. Hur gör man bäst affären? Har hört nåt om Blocketpaket. Nån som testat detta?

Du känner ingen som kanske är i sthlm krokarna?
Eller någon meriterad här på sidan som kan lösa det?

Har inte testat blocketpaket..

Som rubriken förtäljer. Är sugen på en klocka på Blocket , jag bor i Göteborg o säljaren finns i Stockholm, så f2f är dessvärre in lösbart inom en snar framtid. Hur gör man bäst affären? Har hört nåt om Blocketpaket. Nån som testat detta?

Får man veta vad för klocka det är du tänkt köpa? :)

Hur stor är affären? Har du råd att chansa? Om du undrar över själva leveransen tror jag det går att fixa ganska lätt Om du är osäker på äktheten är det lite krångligare men det går givetvis att ordna också.

Hur stor är affären? Har du råd att chansa? Om du undrar över själva leveransen tror jag det går att fixa ganska lätt Om du är osäker på äktheten är det lite krångligare men det går givetvis att ordna också.
Klockan kostar 15 000 kr och har ingen lust att chansa. Ska prata m säljaren lite mer

Blocketpaketet funkar bra i sig men sist jag kollade hade dom ett maxvärde på 10k. Jag tror inte att dom ens ersätter upp till det om varan är värd mer utan då får man ingenting. (Alltså om paketet skadas eller förkommer)

Fel

Bilagor

• IMG_20190410_091449.jpg
    IMG_20190410_091449.jpg
    127.5 KB · Visningar: 2
  • IMG_20190410_091517.jpg
    IMG_20190410_091517.jpg
    194.3 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:
Gör research på säljaren (sök på namnet, social media konton etc), stämmer namn, bostadsadress och telefonnummer?

Vid swish-betalning: provring numret och se om det är rätt person som svarar. Provswisha sedan en mindre summa.

Skriv även ett digitalt köpekontrakt som ni båda skriver under med namn, adress, personnummer och diverse överenskommelser ni har. Det erbjuder Blocket gratis.

Kan du tänka dig att vänta så skulle jag säga att det är mycket säkrare att köpa via Klocksnack. Klockorna här är oftast i mycket bättre skick och rätt prissatta.

På Blocket ska man vara både försiktig med överlämningen av pengar, skicket och äktheten. Detta behöver man nästan inte tänka på här på KS.

Sätt en Vill köpa annons på KS och vänta på Santos här.

Japp, det blir till att invänta en Santos här. Dock kan jag inte lägga in köpannons, antar att det är pga att jag inte varit medlem tillräckligt länge. Kollar säljannonserna typ 10 ggr/dag :)

Tack för alla tips och råd

Japp, det blir till att invänta en Santos här. Dock kan jag inte lägga in köpannons, antar att det är pga att jag inte varit medlem tillräckligt länge. Kollar säljannonserna typ 10 ggr/dag :)

Tack för alla tips och råd
Du måste publicera 20 inlägg med substans innan du kan lägga ut annons. Kämpa på och lycka till med klockaffärerna.

Riktigt bra regel så inte vem som helst kan regga sig och börja göra affärer här.
Tack för ett grymt forum med oerhört mycket kompetens.

Går alldeles säkert att pruta något då klockan fortfarande är till salu.
Har dessvärre inte tid att åka till Stockholm den närmsta tiden
Jag brukar jämföra med när man letar begagnad bil, man möts halva vägen eller gör någon överenskommelse med resekostnad. Det kan ju röra sig om ungefär lika stora summor, men jag skulle inte köpa en bil osedd och skickad även om det gick. Bara en tanke när det handlar om beg köp av privatpersoner man inte känner...

Tillbaka
Topp