• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka på Kanarieöarna

Emil_G

f.k.a hastkista
Ska på semester till Kanarieöarna till våren, hur är priserna på klockor där?
Vad ska man tänka på osv?
 

carlanton

Audemars
Folk flyr ju Kanarieöarna (Inga jobb) så du kan nog kanske göra ett klipp :)

Marknaden för lyxartiklar har exploderat på Kanarieöarna, antagligen på grund av det numera är resmål #1 för halvrika ryssar samt investeringsland #1 för riktigt rika ryssar. De senaste 5 åren har åtminstone två nya klockbutiker öppnat bara på Teneriffa.

Jag har bara erfarenhet av att köpa Rolex på Ideal Joyeros. Det är billigare än i Sverige på grund av den låga momsen (8%), men Ideal är en stor kedja med 15 butiker, så tro inte att du kan promenera in och leka gråhandlare bara för att Spanien råkar vara i kris. Standardrabatt är 5% på stål och 15% på guld eller guld/stål. Egentligen är du skyldig att betala tull och moms när du för in klockan i Sverige, eftersom att Kanarieöarna inte ingår i EU:s VAT-samarbete. Inte för att främja skattefusk och tullbrott, men jag har flugit från Teneriffa ett tiotal gånger de senaste 3 åren (med mellanlandningar i 5 olika länder) och har aldrig sett en enda tulltjänsteman eller passerat en enda tullkontroll.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Köpte en Breitling för 130sek som jag skulle ha som badklocka tänkte jag där i solen för många år sen... Killen jag köpte den av sa att jag var en skum prutare som sa lägsta bud direkt och höll stenhårt på det... han ville ha 1000sek för den...men jag fick den sen för 130sek...

i Övrigt skulle jag aldrig handla nåt som helst i turistbutiker i kanarieholmarna, så mycket fuffens de höll på med där när jag kikade i dessa butiker i Playa Ingles (också ett par år sen). Detta var alltså elektronikbutiker . Möjligen att det finns seriösa butiker i Las Palmas inne i stan eller liknande, vet jag inget om...
Men "klockbutiker" har jag inte varit i nån därnere.

Och som påpekats kan det ha öppnat nya butiker på senare år...

Lycka till !!
 

JesperO

Rolex
inga handfasta tips direkt, men min vän tyckte han fyndade när han var på Gran Canaria.
Han köpte en TH Carrera ny och den var betydligt billigare än hemma (både prutat i butik och även i jämfört med uret.se).
 

paradis

Audemars
Kan bara tipsa om att, du kan börja att besöka Geneve Watches & Jewels ligger i område Playa Meloneras,( Gran Canaria ) dom fetaste butiker ligger där. Allt i klock väg finns inom dom ca.4 butiker.Har aldrig sett någon Vintage affär ,kanske någon som vet ?
Butikerna i Meloneras har funnits i ett par år...............
 

Galaxy

Rolex
Jag köpte klocka där i förrgår, för drygt 1,2kkr billigare än i Sverige (klockan kostade ursprungligen ca 5k så det blev ett bra pris). Originalpriset skiljde sig dock inte särskilt mycket, men jag lyckades i nästan alla affärer pruta med drygt 20%. Släng iväg ett PM om du undrar över någonting! :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Kan bara tipsa om att, du kan börja att besöka Geneve Watches & Jewels ligger i område Playa Meloneras,( Gran Canaria ) dom fetaste butiker ligger där. Allt i klock väg finns inom dom ca.4 butiker.Har aldrig sett någon Vintage affär ,kanske någon som vet ?
Butikerna i Meloneras har funnits i ett
 

Jonatan

Breitling
Köpt mycket hos Geneva vid Faro, Meloneras. Det finns gott förhandlingsutrymme. All in all ca 15 ur (2 Pateker, 3 Omegor, Panerai, GP, JLC etc) Patek är hårdast hållet på rabatt men om man handlat en del så ackumulerar man en riktigt fin rabatt. De avslutade precis AP som varumärke och sålde ut dessa för 35% rabatt, riktigt trevliga Royal Oaks som var kvar.
Saphir (andra riktiga lyxkedjan för klockor) som kör Rolex, Cartier, Hublot, Franck Müller etc är enligt min erfarenhet mer återhållsamma med rabatterna
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Om du åker till Las Palmas så har Rolex en AD i San Telmo som också säljer bland annat Tudor och Frank Muller.
Det är dessutom ett jäkligt mysigt ställe att strosa runt i några timmar. Många små krypin, historia, fina gamla byggnader, kyrkor osv..

Om du åker vidare in till Santa Catalina så har du El Corte Ingles som är ett riktigt stort köpcentrum som säljer Omega, Cartier, Mont Blanc, Tag och mer därtill.
Ska du shoppa i övrigt så är det nog El corte bästa stället att åka till om man vill slippa allt skräp som finns på gatorna.
De säljer de flesta stora märkena inom skor och kläder. Har du pengar över så finns casionot nära till hands 2 gator ner.

Have fun!:cigar:
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Jag har varit inne på Joyeria i Santa Cruz, Teneriffa, man kan få till ett ganska hyfsat pris på en ny Rolex. Dock är deras kunskap om olika modeller väldigt låg, blev "bollad" fram och tillbaka mellan flera försäljare där inne.
 
Jag har varit inne på Joyeria i Santa Cruz, Teneriffa, man kan få till ett ganska hyfsat pris på en ny Rolex. Dock är deras kunskap om olika modeller väldigt låg, blev "bollad" fram och tillbaka mellan flera försäljare där inne.
Vet många som fyndat på flygplatser m.m.
Visst det är tryggare hemma på nått sätt.
Man ska nog inte köpa från gatan kanske :)
Man ska nog kunna sin sak iaf.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Vet många som fyndat på flygplatser m.m.
Visst det är tryggare hemma på nått sätt.
Man ska nog inte köpa från gatan kanske :)
Man ska nog kunna sin sak iaf.
Definitivt, men Joyeria är auktoriserad Rolex handlare så man tycker ju att kunskapen skulle varit lite högre ( de satsar tyvärr mer på att ha ett vackert ansikte som försäljare)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Blir besök på Ideal Joyeros Fañabe, Teneriffa i veckan. Ska bli intressant att se utbud och prisnivå.

Var inne hos just Ideal Joyeros Fañabe, Teneriffa ett par ggr senaste veckorna.
Makalöst utbud och kunnig personal. Fick hyfsade rabatter på sånt jag inte ville ha :)
De ville inte göra något på tex blnr, listade fö 8200€ ca.

Hade en 116500 i skylten, men bokad.
 

Tf105b

Omega
Kan tipsa om Omegas AD på Kanarieöarna http://www.omegawatches.com/stores/storedetails/6092/ , http://www.goldtouch.es/watches/ . Hittade honom på Omegas hemsida och tog kontakt via mail. Jag var där på semester så jag hämtade min Speedmaster Pro på afärren. Allt var 100% legit. Finns det någon Omega, Zenith, Oris, Breitling, Chopard, Bell & Ross, Longines... klocka som du är intresserad av kan du skicka ett mail till Dennis [email protected] han är ägaren och ger bra pris utan tjafs.
Lycka till!;)
 

poormans

Rolex
var där i december fick bra rabatt på både gmr BLNR och hulk samt att de hade nya daytonan
finns typ 3-4 AD i maspalomas för breitling, rolex, omega, heuer, zenith, tudor med flera

bara att shoppa loss
 

Domino

Omega
Bor växelvis på GC , brukar handla o tjöta med Elisabeth på saphir joyeros nere på fyren Meloneras , Trevliga tjejer som jobbar där med bra prutförmån.
 

Breitlingman

Cartier
Hej, köpte en Batman igår på Saphir - Meloneras. Suveränt kunnigt team och trevlig service med bra pris. De fick ner en ny Batman från Las Palmas på 60 min. Grymt skön Rolexupplevelse från start till klocka på armen! Kan varmt rekommenderas!
IMG_0501.PNG
 
Topp