• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka på nätet?

sjodan

Omega
Hej, jag har köpt ett femtontal klockor främst via ebay och har aldrig haft problem. För mig gäller att säljaren ska ha stor andel positiva omdömen, 97%+. Klockan ska beskrivas med många bilder, även verket. Vissa länder kan man se upp med eftersom postväsendet är korrumperad, ex Italien, Grekland samt 'öststaterna' och hela Afrika.

Nu är ju jag mest intresserad av 'skräpklockor', betalar nästan aldrig mer än 2k vilket kanske gör att jag inte behöver vara mer försiktig än jag är.

Vänligen.
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Mycket nöjd med köp från Italien. Men som tidare inlägg skrivit, jag läste på om säljaren och verifierade att paketet gick med DHL. Se till att skapa en kontakt innan köp via mail och telefon, gå sen på din egen magkänsla då det är dina slantar som sen seglar ut i cyberspace :nailbiting:
 

Wsthlm

Breitling
Märker att det finns mycket klockor i Italien till bra priser, ska kika runt kite och läsa i andra tråden som tipsades om tidigare
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Märker att det finns mycket klockor i Italien till bra priser, ska kika runt kite och läsa i andra tråden som tipsades om tidigare

Välkommen hit! Chrono 24 har du fått bra tips om, du kan åxå lägga upp bilder på objekt du är intresserad av för att få hjälp att bedöma skicket i den mån det går. EBay är lite knepigare, många fula fiskar som vill luras. Där gäller det att göra läxan ordentligt och kolla upp klockan så allt stämmer med beskrivning. EBay / paypal ger ju köparen bra skydd och är det inte dyrklockor så kan det vara värt att chansa. Men många finare klockor säljs ju även där varje dag men läs på noga och var försiktig:)
 

Tobbe.L

Omega
Samma här, bara gott att säga om Chrono24, har däremot ingen erfarenhet av eBay, har iofs hållt mig borta medvetet :stop:
 

GurraG

Cartier
Bara goda erfarenheter av eBay, både när det gäller klockor och annat. Som tidigare nämnts gäller det att "köpa" säljaren genom att läsa omdömen, se vad hen har sålt tidigare och säljer nu etc. Dom flesta säljare är jättebra att svara på frågor och försöker verkligen hjälpa till. Dessutom är ju eBay tillsammans med PayPal-betalning en fantastisk säker handelsplattform med goda möjligheter att häva köp etc.
 

Jens B

Omega
Håller med alla ovan. Avråder däremot från gråhandlare på nätet om du skulle vilja köpa nytt. Blir bara strul med garantier osv (kanske jag som haft otur iofs), men begagnat på nätet är hur bra som helst om man gör sin läxa.
 
Håller med ganska många här! Men eBay ska man passa sig för hittar inte sidan jag läste ..men det är sjukt mycket franken klockor som florerar där! Chrono har jag själv köpt massa klockor på och bara haft bra deals ..men är väl samma princip som gäller här! do you're homework! Man kan bli riktigt bränd om det är oseriösa personer ...Jag har bara köpt från butiker så har väl igentligen ingen Kunskap om privata försäljare men hadde inte handlat av nån privat på chrono om jag inte mött han f2f :))
 
Topp