• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka till sin fästmö

cassiopeia

Breitling
Min fästmö vill nu ha en klocka. Hon säger att hon vill betala 1-2k för den men jag tänker att eftersom hon nu fyller år snart kan jag köpa en till henne och då kan jag även försäkra mig om att det verkligen inte blir en skräpig nyproducerad klocka utan själ.

Det som efterfrågas är en stilren klocka gärna vintage och tänkte först köpa ett herrur i stil med Omega Seamaster De Ville men nu har jag fått upp ögonen för damur. Vill helt enkelt ha tips för er som är bekanta inom damur, kan länka lite saker jag börjat kika på! Tänkte att jag kunde betala mellan 0-5000

http://www.tradera.com/item/190122/262082332/vintage-tissot-manuell-med-tva-klockarmband

En fin tissot som är lite snäll mot plånboken (herrur)

http://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-date-lady--id3046309.htm

Eller varför inte lägga lite extra krut på något fint...
 

JohnDoe

Rolex
Damur av vintagemodell är oftast ganska små, typ 19-26mm, vilket många numera tycker är för litet. Äldre herrur är ofta 32-34 mm och är nog "bättre" i storlek. Men den stora frågan är om hon tycker om vintage. Väldigt många kvinnor föredrar nya presenter.
 

durutti

Cartier
Vill tipsa om ett familjeägt schweizisk märke vid namn Aerowatch.
Present till tonårig tjej. Storlek 39mm L-L 47mm H10mm:
aero_big1.jpg
 

cassiopeia

Breitling
Damur av vintagemodell är oftast ganska små, typ 19-26mm, vilket många numera tycker är för litet. Äldre herrur är ofta 32-34 mm och är nog "bättre" i storlek. Men den stora frågan är om hon tycker om vintage. Väldigt många kvinnor föredrar nya presenter.

Hon gillar den mer stilrena looken och jag tror ändå hon kan uppskatta att klockan haft en historia (hoppas jag i alla fall)

Angående storlek känns det lättare med herrur eftersom det är just det att gamla dam ur är sjukt små.
 
Topp