• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa klocka: Tissot Visodate

Hejsan! Ny på forumet och måste säga att det verkar som ett trevligt forum, snyggt!
Jag tar min kandidatexamen nu i vår och vad passar bättre än att köpa en klocka? Jag har länge kollat på nämnda Visodate och känner att det äntligen är dags.
Till min fråga - klockbutik i staden jag bor i tar ca 5500:- och med en snabb googling ser jag ex. Klockia som tar ca 3990:-. Det känns lustigt på något vis men jag kan ha fel.

Tankar på detta?

Hejsan! Ny på forumet och måste säga att det verkar som ett trevligt forum, snyggt!
Jag tar min kandidatexamen nu i vår och vad passar bättre än att köpa en klocka? Jag har länge kollat på nämnda Visodate och känner att det äntligen är dags.
Till min fråga - klockbutik i staden jag bor i tar ca 5500:- och med en snabb googling ser jag ex. Klockia som tar ca 3990:-. Det känns lustigt på något vis men jag kan ha fel.
Tankar på detta?
En riktigt bra klocka att börja med, har en själv. :)
Ja den är billig online. Du kan ju alltid testa att fråga om du kan få rabatt i klockaffären, säkert möjligt. Annars så tycker jag det kan vara ok att köpa en klocka i den prisklassen på nätet. Visst, lite mer kan det vara värt för att köpa i butik kan jag tycka men smärtgränsen går ju nånstans...
20180405_082658.jpg

Kan rekommendera Klockia. Jag köpte runt 2009 en Oris dykare av dem till bra pris. Fick tyvärr lite problem med klockan efter ett par år, men Klockia hanterade garantiärendet och kommunikationen med Oris kanonbra.

Jag har bara köpt 2-3 klockor/tillbehör via Klockia men de har alltid varit bra personer att ha att göra med, trevlig kundtjänst och allt sådant. Nog för att det kan vara trevligt att köpa i butik, men då får man ofta gå upp i både en och två prisklasser för att få något "mervärde". Jag hade köpt den online och lagt mellanskillnaden på kandidatfirandet!

Klockia är kanon. Bra kundkontakt, är auktoriserad återförsäljare av Tissot och har en trevlig fysisk butik i Visby (inte för att det spelar så stor roll men ändå) :)

Men suveränt! jag var förbi en av butikerna som säljer klockan nu idag, fick ner priset från 5300 till 4600 isch. Han förstod situationen och försöker självklart behålla mig som kund och erbjöd vid köp gratis justering då det är en automatisk klocka.. hm, svårt nu :)

Men suveränt! jag var förbi en av butikerna som säljer klockan nu idag, fick ner priset från 5300 till 4600 isch. Han förstod situationen och försöker självklart behålla mig som kund och erbjöd vid köp gratis justering då det är en automatisk klocka.. hm, svårt nu :)
Trevligt att du kunde få ner priset lite! Dock blir jag lite konfunderad när de är "snälla" nog att bjuda på gratis justering. Jag antar att detta är justering av urverket (s.k. ruckning), men jag ser inte riktigt behovet av att erbjuda det. Alla de klockor jag har köpt har gått bra och jag har aldrig behövt justera någon av dem (i varierande prisklasser). Om du får klockan och den går dåligt täcks detta naturligtvis av garantin och fixas gratis för dig ändå. Så gå inte på den om "gratis justering", det känns faktiskt lite missvisande att erbjuda det:).

Ja okej! Han i butiken sa att när jag köper en automatisk efter ca 6 mån bör komma in och justera den. Jag vet ju att man ibland kan behöva lite service efter x antal år (?), men det han sa var något nytt för mig :)

Jag har en vittavlad Visodate med både mesh- och brunt läderband som mest sitter i windern. Du kan pm:a om du skulle vara intresserad.

Tillbaka
Topp