• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klocka, tull etc

dunder

Breitling
Första klockköpet från utlandet.

Kan köpa för 440 pund + frakt från UK.
Alltså cirka 5200 SEK + frakt.

Kan köpa från Singapore eller USA för 490 dollar + frakt.
3400 SEK + frakt + 25% skatt?

Hur ligger det till, det är väl bara 25% skatt som tillkommer om man köper utanför EU?

Dvs en bättre deal att köpa alternativ 2?
Må vara hjärndött detta, men vad hade ni gjort?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Glöm inte att det är upp till tio kronor i tull med ;) Samt att du betalar moms på frakt så att du inte blir överraskad angående det.

Jag hade också tagit alternativ nummer två, enda anledningen i princip att ta alternativ ett är väl att frakten oftast går väldigt mycket snabbare.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Svensk moms på objekt utanför EU (plus en mindre summa i tullkostnad).
Respektive lands skatter när du köper innifån EU, d v s oftast det pris som står på prislappen.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Squale har en hel del historia, men 1545 känns mest som en tråkig plankning. 50 atmos är roligare i mitt tycke.

Har haft både 50 atmos och 1545 och det är inget snack om att 50 atmos är mycket roligare!

7any5yty.jpg
 

dunder

Breitling
Vill ju gärna ha stålarmband... Och är inte jätteförtjust i det polerade stålet på 50 atmos.

Vilken sida ska jag leta begagnade på? Ebay har inte mycket.
 

KMS

Rolex
Gör en sökning på en samlingssida typ watchrecon eller lionseek så borde du hitta lite squale.
 
Topp