• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

köpa klocka utan box och cert?

Mack-T

Basic
2-Faktor
Tjena forum,
första egna ämnet här. Jag är i dialog med en herre som privat säljer en dinka via C24. Det är enbart klockan och kvittot från hans köp via en handlare, daterat 2013. Han fick då med box och cert, men menar på att han inte är någon samlare och såg inte värdet i att behålla låddan och papprena. Han ger dock ett seriöst intryck, men sånt går ju givetvis att båga. Det är min första gång jag handlar på detta viset och tar gärna emot tips och trix.

Ser väl egentligen inga problem då dessa inte är någon garant för att klockan är legit. Garantin borde vara utgången. Beror väl mest på pris och hur sugen du är på att leva utan BoP

Vad är frågan/diskussionsunderlaget?
Är det ditt första stora köp? Köp med korrekta tillbehör. Misstänker att inte priset inte är ett kap ändå och då är det värt att lägga till tusenlapparna för box & cert, gynnar dig även senare vid vidareförsäljning.

Tack för alla svar:)
@kexet77 & @snoozarn - den är tillräckligt mycket billigare än motsvarande med Box och papper för att överväga. Det är lite därför..
@Nygren - näe, precis. Rädslan ligger väl i att jag ska punga 30 lakan för en icke-legit variant. Men det kanske inte säger mer om den har papper och box?

@Mack-T

Kan det vara värt att kontakta handlaren som sålde klockan 2013 och kolla att allt stämmer? Hoppas du hittar din drömklocka - med eller utan BoP.

///Eerik

Jag har själv köpt en klocka utan box och papper på chrono24, då det skiljde en hel del i pris.

Precis som du så nojade jag en del, och gick därför till AD och gjorde en översyn på klockan. Allt var ok, och inget servicebehov heller. Kostade ju dock en slant (runt 1500kr tror jag, inkl trycktest).

Så öh... ja, för mig funkade det bra till slut iaf, men kändes tryggt att kolla upp den sen.

Edit: Rolex 116264 i mitt fall

Tack för alla svar:)
@kexet77 & @snoozarn - den är tillräckligt mycket billigare än motsvarande med Box och papper för att överväga. Det är lite därför..
@Nygren - näe, precis. Rädslan ligger väl i att jag ska punga 30 lakan för en icke-legit variant. Men det kanske inte säger mer om den har papper och box?
Allt går att förfalska. Köp säljaren. Om det inte är en väldigt ovanlig klocka så skulle jag hellre köpa den av välrenommerad säljare här på forumet. Det är inte alltid som C24 har bättre pris

Vad är det för dinka? Så relativt ny klocka borde väl kunna hittas med box och cert om du verkligen måste ha det

@Mack-T kom igen nu, länk till klockan.
Vi lovar att inte springa före och knipa dealen om det är det du tror :)
Varför? Därför vi är bra folk och att de där guldkornen och dealerna mer eller mindre inte existerar :)

Tillbaka
Topp