• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klockor med Bitcoins?

sh1n3

Breitling
Hej. Undrar om någon av er känner till någon klockhandlare/onlinebutik/secondhandbutik eller dylikt som säljer Rolexklockor mot betalning i Bitcoin (eller valfri kryptovaluta)? Jag är ute efter en SD 16600.
 

mannis

Cartier
Hej. Undrar om någon av er känner till någon klockhandlare/onlinebutik/secondhandbutik eller dylikt som säljer Rolexklockor mot betalning i Bitcoin (eller valfri kryptovaluta)? Jag är ute efter en SD 16600.

Är väl bara att växla till vanliga pengar och sen köpa klockan? Eller....

Men som svar på din fråga, nej nån sån handlare känner jag inte till
 

koze

Panerai
2-Faktor
Det finns tjänster som erbjuder visakort kopplat till en btc wallet, det borde ju lösa problemet då du kan handla var du vill. Kolla dock vad de har för avgifter.
 

sh1n3

Breitling
Anledningen till att jag vill betala med Bitcoin är för att slippa skatten. Så fort det konverteras till fiat så blir det vinstskatt...

Det vore dessutom väldigt roligt att köpa en Rolex med Bitcoin. Bra samtalsämne på jobbet och middagar :)
 

Tampa_blord

Panerai
Anledningen till att jag vill betala med Bitcoin är för att slippa skatten. Så fort det konverteras till fiat så blir det vinstskatt...

Det vore dessutom väldigt roligt att köpa en Rolex med Bitcoin. Bra samtalsämne på jobbet och middagar :)

Att undvika att betala skatt är bara löjligt.

Att sedan köpa en Rolex för att ha ett roligt samtalsämne vid middagar känns ännu mer löjligt.
 

sh1n3

Breitling
Det är inte så att jag köper en Rolex för att det är ett roligt samtalsämne, jag vill ha en SD för att jag älskar klockan. Jag betalar med Bitcoin för att det är roligt att betala med krypto. Läs, tänk igenom det du har läst och svara sen. Det du skriver blir löjligt annars.
 

Tampa_blord

Panerai
Det är inte så att jag köper en Rolex för att det är ett roligt samtalsämne, jag vill ha en SD för att jag älskar klockan. Jag betalar med Bitcoin för att det är roligt att betala med krypto. Läs, tänk igenom det du har läst och svara sen. Det du skriver blir löjligt annars.
Läst igenom igen, tänkt till. Håller fast vid det jag skrev.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Ska gå att betala med btc om man handlar via amazon eller Ebay har jag läst.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Anledningen till att jag vill betala med Bitcoin är för att slippa skatten. Så fort det konverteras till fiat så blir det vinstskatt...

Det vore dessutom väldigt roligt att köpa en Rolex med Bitcoin. Bra samtalsämne på jobbet och middagar :)
Ditt resonemang brister. Så fort du handlar med krypto blir det vinstskatt precis som vid konvertering till fiat.
 

sh1n3

Breitling
Okej, okej, jag kanske inte kommer undan skatten, men det blir billigare och mindre krångel för mig oavsett. Först måste jag skicka Bitcoin till en exchange utomlands (kostade mig 700 kr att skicka lite bitcoin häromdagen). Sen ska jag växla till fiat, sen ska det skickas till Sverige vilket också kostar, och tar tid. Vore dessutom kul att köpa något med Bitcoin. Men om jag inte lyckas hitta någon seriös återförsäljare så får jag väl växla till fiat och köpa med kronor
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Så vadå. Har Bitcoins ett värde i jämförelse?! Har inte satt mig in i detta alls. Annat än att värdet ökat sinnessjukt mycket i år.
 

sh1n3

Breitling
Bitcointeknologin är lite för komplicerat för att sammanfatta här. Inom Bitcoincommunityn skiljer man på fiatpengar (vanliga pengar) och guld samt bitcoin etc. Skillnaden i detta avseende (det finns många) är att centralbanker kan trycka nya pengar medan mängden guld och ffa bitcoin är förutbestämd och begränsad. Dess värde kan inte spädas ut genom att trycka nya bitcoins. En gång i tiden var vanliga pengar knutna till ädelmetaller som satte dess värde (gold dollar, silver dollar) och som kunde lämnas in i utbyte mot motsvarande mängd ädelmetall. Dess värde var knutet till ädelmetallen. Men så är det med fiatpengar som saknar täckning och därför går att trycka upp i en oändlig mängd.
 
Topp