• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa klockvantar?

azcii

Patek
2-Faktor
Var kan man köpa såna handskar som säljare i klockbutiker brukar ha på sig när de presenterar klockor? Typ "mikrofibervantar"..

Exempel på hur de kan se ut:
2cda28d87676686cca3ffbae0bbb14f9.jpg

s-l300.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Något särskilt märke du vill ha ifrån? Tror jag har från Oris, Casio och Tag Heuer.
 

DrDre

Patek
Bara av ren nyfikenhet, vad har man sådana handskar till? (Om man inte driver en klockaffär alltså). Vita handskar kan man ju bära ibland till frack, men då vill nog inte ha ett företagsnamn på dem.

Är det för att lägga i klockslåpet tillsammans med andra klockmärkta prylar (muggar, tändare etc)?
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Bara av ren nyfikenhet, vad har man sådana handskar till? (Om man inte driver en klockaffär alltså). Vita handskar kan man ju bära ibland till frack, men då vill nog inte ha ett företagsnamn på dem.

Är det för att lägga i klockslåpet tillsammans med andra klockmärkta prylar (muggar, tändare etc)?
Önskar mig ett par med, när jag sitter och nördar allmänt inspekterar med lupp över en bärsa kan de va skönt att slippa fingerprints.
BB0541F2-2CC2-423D-9C86-CAAA2FCEBE38.jpeg
 

azcii

Patek
2-Faktor
Bara av ren nyfikenhet, vad har man sådana handskar till? (Om man inte driver en klockaffär alltså). Vita handskar kan man ju bära ibland till frack, men då vill nog inte ha ett företagsnamn på dem.

Är det för att lägga i klockslåpet tillsammans med andra klockmärkta prylar (muggar, tändare etc)?
Två anledningar.. jag fotograferar mina klockor mycket och då blir det mycket fingeravtryck. Skulle vara perfekt med ett par just för detta.

Sedan är vi Paneristi som känt strap-o-holics.. Jag skulle byta band på min bronzo här om dagen. Slutade med att jag började svettas i värmen, rakt på klockan, och all patina försvann. Enligt @Palenkovich har jag Aliensvett.
 
Senast ändrad:

strider

Panerai
Bara av ren nyfikenhet, vad har man sådana handskar till? (Om man inte driver en klockaffär alltså). Vita handskar kan man ju bära ibland till frack, men då vill nog inte ha ett företagsnamn på dem.

Är det för att lägga i klockslåpet tillsammans med andra klockmärkta prylar (muggar, tändare etc)?
Tänk dig Patek handskar på dansgolvet, hur coolt som helst ju ;)
 
Topp