• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa kocka via fb

Hansel

Basic
Har köpt och sålt endel via ks vilket alltid gått smidigt med personer med en referenstråd, nu har jag en hittat klocka i 20k kklassen via Facebook. Köparen vill såklart ha swish innan klockan skickas men har inga referenser då det är första gången han säljer. Idé på lösning då det är över 30mil fram och tillbaka f2f.

Tänker att en eventuell affär ligger i bådas intresse, kanske finns det en möjlighet för båda att mötas halvvägs? Som säljare hade jag mer än gärna gjort en sådan lösning när det handlar om en klocka i den prisklassen.

Med dom summorna är en del beredda att göra blåsningar och smutsa ner sitt namn, jag brukar ta risken när det är ett par tusen max men hade aldrig gjort det vid 20 000.

Tack för all input, killen kändes väldigt reko och under konversationen upptäckte jag att vi hade ett antal gemensama vänner på fb. Vi snackade över facetime när klockan upphämtades av DHL och betalning skedde samtidigt. Klockan hämtades ut idag och affären gick altså bra den här gången.
20220314_124701.jpg

Tillbaka
Topp