• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa länk till Omega calendar ref. 2627 date @6

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag är ruskigt sugen på en Beads of rice till et nyköp jag inte hunnit få hem. Har för mig att beads of rice kom först på 60-talet, stämmer det? Stilmässigt tycker jag ändå det skulle passa med min dinka från tidigt 50-tal, men passar länken till boetten?

Tips på var man bäst handlar ett 7-radigt tas tacksamt emot, ofrei kanske?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
En bild på uret

2013-04-02_21-19-01-1_zpsd4a34bcf.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det ser väl ok ut med BOR men bättre på läder. Däremot var jag lite osäker på uret. Ommålad? Utbytt/bruten sekundvisare? Utbytt krona?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Aurum skrev:
Det ser väl ok ut med BOR men bättre på läder. Däremot var jag lite osäker på uret. Ommålad? Utbytt/bruten sekundvisare? Utbytt krona?

Ommålad tror jag inte, dock inte säker, lättare att avgöra när jag får hem den. Varför tror du den är målad? Sett några likadana med off-white tavla på nätet. Som jag förstått kom denna med den här kronan samt den andra som brukar kunna sitta på Connies. Sekundvisaren har jag inte ens reflekterat över, du kan mycket väl ha rätt. Så förskräcklig är den väl inte? Återkommer när jag undersökt närmare på nätet.

Läder funkar självklart men är så sjukt sugen på en bor-länk, verkligen fastnat för den, på bild iallafall.

Mvh

LongCon
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Underbar klocka! mycket sköön stil, fina index och jag älskar 3-6-9 konfig! :)

...men jag är nog lite inne på Aurums linje med tavlan, men mest för att det är en kul gissningstävlan, vi får se när den kommer, men jag tycker tavlan ser för fräsch ut i färgen för åldern, det brukar alltid samlas "schmutz" nere i bikakestrukturen nånstans på tavlan efter 60 år... ...plus att "calendar" o "swiss made" ser ut att va lite hipp som happ, men det kan ju va en dålig bild?

MEN, den du länkar till ser ju väääldigt lik ut så om den är original så är nog din det också??? :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
LongCon skrev:
Aurum skrev:
Det ser väl ok ut med BOR men bättre på läder. Däremot var jag lite osäker på uret. Ommålad? Utbytt/bruten sekundvisare? Utbytt krona?

Ommålad tror jag inte, dock inte säker, lättare att avgöra när jag får hem den. Varför tror du den är målad? Sett några likadana med off-white tavla på nätet. Som jag förstått kom denna med den här kronan samt den andra som brukar kunna sitta på Connies. Sekundvisaren har jag inte ens reflekterat över, du kan mycket väl ha rätt. Så förskräcklig är den väl inte? Återkommer när jag undersökt närmare på nätet.

Läder funkar självklart men är så sjukt sugen på en bor-länk, verkligen fastnat för den, på bild iallafall.

Mvh

LongCon
Ska bli kul och se nya närbilder. Jag tyckte den såg för perfekt ut då dessa tavlor med struktur drar åt sig mycket smuts. Den såg målad ut vilket de inte var från fabrik. Men detta återstår och se när du får den. Kronan verkar du ha rätt med, har aldrig tittat så noggrant på denna ref. Men att den skulle komma med Constellationkrona ställer jag mig lite frågande till?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
Underbar klocka! mycket sköön stil, fina index och jag älskar 3-6-9 konfig! :)

...men jag är nog lite inne på Aurums linje med tavlan, men mest för att det är en kul gissningstävlan, vi får se när den kommer, men jag tycker tavlan ser för fräsch ut i färgen för åldern, det brukar alltid samlas "schmutz" nere i bikakestrukturen nånstans på tavlan efter 60 år... ...plus att "calendar" o "swiss made" ser ut att va lite hipp som happ, men det kan ju va en dålig bild?

MEN, den du länkar till ser ju väääldigt lik ut så om den är original så är nog din det också??? :)

Ja, pumpar upp lite bättre bilder när den anländer. Hmm, jag tyckte texten stämde bra överens med andra bilder jag kikat på. Tavlan är ju tom missfärgad :) Den kan väl vara rengjord på schmutz? ;)

Aurum skrev:
LongCon skrev:
Aurum skrev:
Det ser väl ok ut med BOR men bättre på läder. Däremot var jag lite osäker på uret. Ommålad? Utbytt/bruten sekundvisare? Utbytt krona?

Ommålad tror jag inte, dock inte säker, lättare att avgöra när jag får hem den. Varför tror du den är målad? Sett några likadana med off-white tavla på nätet. Som jag förstått kom denna med den här kronan samt den andra som brukar kunna sitta på Connies. Sekundvisaren har jag inte ens reflekterat över, du kan mycket väl ha rätt. Så förskräcklig är den väl inte? Återkommer när jag undersökt närmare på nätet.

Läder funkar självklart men är så sjukt sugen på en bor-länk, verkligen fastnat för den, på bild iallafall.

Mvh

LongCon
Ska bli kul och se nya närbilder. Jag tyckte den såg för perfekt ut då dessa tavlor med struktur drar åt sig mycket smuts. Den såg målad ut vilket de inte var från fabrik. Men detta återstår och se när du får den. Kronan verkar du ha rätt med, har aldrig tittat så noggrant på denna ref. Men att den skulle komma med Constellationkrona ställer jag mig lite frågande till?

En miss av mig, tror jag menade seamaster-krona, kan det stämma?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
calendarswissmade_zpsc83b42f7.jpg


I mina novisögon ser allt ok ut. Möjligtvis att "de" i "made" ser lite konstigt ut?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vi får se :D Dock inte tryck med samma stämpel som de jag ser. Spännande cliffhanger.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
inressant research! jag tycker nu att de ser rätt lika ut alla de bikaketavlorna, antagligen original, som din också då isåfall? väntar med spänning på nya [stryk]upskirts[/stryk] closeups! :lol:
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
inressant research! jag tycker nu att de ser rätt lika ut alla de bikaketavlorna, antagligen original, som din också då isåfall? väntar med spänning på nya [stryk]upskirts[/stryk] closeups! :lol:

Kul att höra! Tyckt det hela tiden då jag surfade en hel del innan köp men alltid svårt att visa fakta, man går ju på lite känsla efter alla tavlor man sett på nätet.

Tills upskirts kommer kan man se en hel del fina ur här:

http://www.sannoh.or.jp/omega/seacal01.html

Bara att trycka "next" när man går vidare och klicka på bilderna för högre upplösning ;)
 
Topp