• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa löst urverk?

Kaj Karlsson

Breitling
Hej!

Sitter och funderar lite på vart man kan köpa urverk. ETA 2824-2 verkar ju vara väldigt populärt, borde vara lätt att hitta!(?) Men jag hittar inte vart man kan köpa...

Någon som kan upplysa mig så hade det varit toppen!

Tack för trevlig läsning!
 

barnefko

Omega
Cousinsuk.com

Gå till "movements" -> " sort by size" -> "25,4 mm"
Sedan väljer du tillverkare. Om det ska bli billigare välj "china" och ta en seagull 2824-equivalent

Mvh
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
verkmastarna.se har.

Kanske dags att sammanställa en lista på återförsäljare som vi lägger som "sticky"..
 
C

China

Guest
Cousinsuk.com

Gå till "movements" -> " sort by size" -> "25,4 mm"
Sedan väljer du tillverkare. Om det ska bli billigare välj "china" och ta en seagull 2824-equivalent

Mvh

Urverket Cousinsuk.com erbjuder som drop in för ETA 2824-2 är ett Hangzhou 6300, alltså inte Seagull ST21. Urverken är heller inte identiska, och det går inte att byta alla komponenter rakt av mellan verken. Sagt med tanke på ev. framtida service, så att man beställer delar till rätt urverk.:)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Min lokala urmakare beställer om man vill köpa ett, osäker på priser.
Men känslan att köpa en donator klocka känns billigare?
 
Topp