• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hej jag är en ung klockenthusiast med liten budget! Blev sugen på ett nytt köp! Skulle vara hemskt trevligt om ni har några klockor att rekomendera! Min budget ligger på ca5.000-10.000. I stort sätt allt mellan himmel och hav (även begagnat). Har just nu en Certina ds action diver. Tack!
 

Xerxes

Breitling
Hamilton World Time (H32605551) är faktiskt strålande, dock är den 42mm. För några tusan till kan du få tag i en Speedmaster Reduced på andrahandsmarknaden.
 

JohanHLM

Rolex
Nättelefonmarknaden gammalt? Stor eller liten? Dyk eller dress? Vit eller svart?
Som sagt, inte lätt när det inte finns mer info men vill du ha något tidlöst och lite speciellt tycker jag du kan kika på något vintage med hammarverk t.ex. en Omega 2494.
Är det lite nyare Och modernare så kanske en Breilting Aerospace från sent 90 tal eller tidigt 2000-tal, eller en Longines Conquest om du vill ha något helt nytt.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Duger Quartz eller är automat/manuell ett måste? En omega AT kanske kan passa? Fungerar till allt, sportig men ändå dress. Snygg på både länk och läder :) även en bra "första klocka" för nu när du hittat hit så är inte 50k mycket pengar så länge till ouch en AT är lätt flippad ;):(
 

SSL

Audemars
Sinn 556i.
image.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Är du en riktig klockentusiast kommer du vilja ha något nytt efter denna. Köp därför begagnat i mainstream-fåran där du lätt får tillbaka pengarna. Omega vintage för 5000 kr kanske? Seiko? Dykarur? Doxa? Ställ parametrarna mellan 5000-10000 kr på chrono24.com.
 
Hamilton World Time (H32605551) är faktiskt strålande, dock är den 42mm. För några tusan till kan du få tag i en Speedmaster Reduced på andrahandsmarknaden.
Har sett ett par speedmasters för 13000 ungefär har dock inte fattat vad för slags speedys det handlar om?? För en kompis till mog köpte nämligen en speedmaster ganska nyligen som kostade långt över det hehe.
 
Duger Quartz eller är automat/manuell ett måste? En omega AT kanske kan passa? Fungerar till allt, sportig men ändå dress. Snygg på både länk och läder :) även en bra "första klocka" för nu när du hittat hit så är inte 50k mycket pengar så länge till ouch en AT är lätt flippad ;):(
Aa automatisk glömde jag säga att det nog är ett måste. Men tack för tipset! :)
 
Är du en riktig klockentusiast kommer du vilja ha något nytt efter denna. Köp därför begagnat i mainstream-fåran där du lätt får tillbaka pengarna. Omega vintage för 5000 kr kanske? Seiko? Dykarur? Doxa? Ställ parametrarna mellan 5000-10000 kr på chrono24.com.
Ja kommer helt klart vela ha något nytt, ska kolla. Tack!
 

Michael.

Rolex
Jag ägde en visodate innan. Fin som dress/vardags klocka. Min första automatiska som jag ägde i drygt ett år, var överlag nöjd med den, Sålde den för jag använde den för sällan då jag ville ha en mer styrktålig dinka. Men som sagt, till dress / vardags tycker jag den passade fint.
 
Har en Sinn 556i (bild högre upp i tråden) som jag trivs bra med och en Tissot Visodate som är populär på andra klocksiter men inte just denna.
20150808_112625~2.jpg
 
Topp