• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Krabbeluring

Cartier
Jag budade hem en Hamilton Khaki Field 42mm :)

Ny går de på dryga 500 dollar, så du har lite pengar över till coola band och öl! Finns i en mängd olika varianter!

hqdefault.jpg
 
Vad är er personliga åsikt på dessa homage gmt från squale. Squale är ett respekterat märke, dock vet jag inte hur respekterade deras homager är! :/
Måste dock säga att dem är väldigt snygga!
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    147.7 KB · Visningar: 54
  • image.png
    image.png
    145.4 KB · Visningar: 52

Krabbeluring

Cartier
Har du några tips på andra gmt klockor under 10k? Är man 16år är det lite svårt att få ihop budgeten till en gmt master ;)

Seiko SKX009 hade jag kört på och under tiden sparat resten av pengarna du har tills du har råd till klockan du verkligen vill ha :)

Hellre en billigare, "sämre", klocka nu och spara till din graal, än en halvbra du egentligen bara vill ha halvt!

EDIT: Missade detaljen om GMT :bag:...men vidhåller att skx009 fortfarande är ett bra val! Eller 007.
 
Seiko SKX009 hade jag kört på och under tiden sparat resten av pengarna du har tills du har råd till klockan du verkligen vill ha :)

Hellre en billigare, "sämre", klocka nu och spara till din graal, än en halvbra du egentligen bara vill ha halvt!

EDIT: Missade detaljen om GMT :bag:...men vidhåller att skx009 fortfarande är ett bra val! Eller 007.
Mm du har nog rätt
 

Åskviggen

Panerai
Efter att ha läst igenom tråden får jag uppfattningen av att du vill ha en "rolexdykare" ;) . Finns inge budgeten än, vänta. Leta efter något annat. Innan jag köpte min första klocka fick jag tipset om att
"inte köpa något som ser ut som det man vill ha, utan köpa det man vill ha"
Annars kommer du ändå gå och sukta efter något annat.
Lycka till!! :)
 
Topp