• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa ny klocka

Rodge68

Basic
Står i funderingar kring att köpa ny klocka och har då landat i några tänkbara modeller:

1. Omega Planet Ocean 43,5 med svart eller blå urtavla
2. Rolex 116610LN eller 126600, Sub eller Sea Dweller
3. Mount Blanc Nicolas Rieussec
4. Tudor BB med röd bezel

Vad hade ni valt och finns det andra märken/modeller som man borde titta på?

Har 18,5cm runt handlederna och kan bära 44mm utan att det blir för stort, men 42mm är kanske mer optimal dia.

Har fått pris på en ny PO för 50kSEK från samma butik jag köpt andra klockor. Är dock osäker på om jag gillar den blåa PO färgen.
upload_2020-8-26_13-0-40.png

Rolex Datejust är inte så dum heller.
upload_2020-8-26_13-1-13.png

Tudor
upload_2020-8-26_13-4-42.png

Bästa är att prova dig fram. Finns ju Panerai också, och även Omega Planet Ocean 2500-modellerna som är grymma och prisvärda.

Står i funderingar kring att köpa ny klocka och har då landat i några tänkbara modeller:

Har 18,5cm runt handlederna och kan bära 44mm utan att det blir för stort, men 42mm är kanske mer optimal dia.
Jag hade helt klart valt en Rolex Sub eller SeaDweller av de alternativ du nämner. Tudorn och Omegan är dock väldigt trevliga också men hade hellre tittat på en Panerai istället för dessa alternativ.

Med tanke på klockorna du nämner, samt deras storlekar, hade jag absolut kikat lite på en pelagos. Personligen är jag svag för LHD men har inte handleder för att bära upp den så rockar en 58:a istället.

Jag röstar helt klart på en DJ41. Speciellt med blå tavla.
Har du haft ett ur på Jubelee tidigare? Magiskt enligt mig.

Personligen definitivt Sub eller Sea Dweller men tycker absolut att du ska prova alla och känna efter själv. Gå sen på känslan!

Man ska ju inte lyssna på vad andra säger utan gå på det som man själv verkligen gillar. Personligen skulle jag satsar på Omegan + Tudor. Kombon blir ju till och med billigare än en sub. Men som sagt lyssna inte för mycket på andra :)

Haft en Tudor med röd bezel. Snygg men lite för tjockt case in general på Tudorn för min del!

Stor skillnad i hur de klockorna bärs på handleden. Tror att om du går och provar dem i en välsorterad affär så har du en betydligt kortare lista efteråt.

I dessa Covid-tider är det inte så enkelt att komma i närheten av en välsorterad butik, finns ingen i min närhet som har Rolex. Har nog landat i och lutar åt en Rolex SUB eller kanske en Speedmaster, men det kan ändras...

Tillbaka
Topp