• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa ny vardagsklocka.

Hejsan!

Jag har bestämt mig för att uppdatera min klocksamling. Har tidigare kollat på några snygga vintage Omega och ett par nya Certina, jag hade nästan bestämt mig att köpa en Omega. Men en dag då jag av en slump kollade på Glycine Combat Sub ändrade jag mig. Är nästan helt hundra på att jag vill köpa en, men vill gärna höra med er först. Det jag riktigt kan bestämma mig för är vilken Combat Sub jag är snyggast.

Är Glycine Combat Sub ett bra köp?
Vilken av de jag länkat föredrar ni?
Kom gärna med tips ifall ni tycker ett något annat märke är bättre för denna prisklass.


De jag fastnat mest för är:

http://www.urtid.com/klockor-fr-honom/combat-sub-4

http://www.urtid.com/klockor-fr-honom/combat-sub-automatic-2

http://www.urtid.com/klockor-fr-honom/combat-sub-automatic

Tack på förhand! :)
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Kolla köp och sälj om du är inne på Glycine Nexus har 2 till försäljning
Ser nu tvåa på bollen
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har aldrig haft någon glycine själv men bara hört gott om dem. Många här på forumet verkar väldigt förtjusta i deras airman serie.
 

KMS

Rolex
e47fa9da-9a72-4126-a41d-22679768925a.jpg


eller

4a8bc9d7-eede-449d-8156-657095d47633.jpg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Då jag är ursprunglig ägare till den Nexus säljer får han lite gratisreklam här ... ;)

Glycine på arm 2.jpg


Mycket trevliga och gedigna klockor, i alla fall för priset. Jag störde mig dock på avsaknaden av antireflexbehandling på glaset, men det kanske är en smaksak.

Edit: Trea på bollen ... :banghead:
 

Nexus

Panerai
Haha, senaste gången jag kollade hade jag två. Vilken Glycine av alla gillar du bäst?
Underbart, då ska du ha två Glycine!
Favoriten för mig del är nog Guldögat, den har en riktigt trevlig avvägning mellan den sportighet som en dykare innebär samt "dressigheten" med gulddetaljer. Den fungerar lika bra tillsammans med kavaj som med en tischa.
Menvafan, jag har ju två modeller ute till salu. Du kan få klämma på bägge två någon kväll nästa vecka.

// Doktor Nexus
 

malakim

Omega
Glycine är bra grejer. Har en Airman SST12 purist som jag är mycket nöjd med.

Jag hade valt Golden Eye eller den blå tvåtonade - men med stållänk istället för det blå gummit.
 
Underbart, då ska du ha två Glycine!
Favoriten för mig del är nog Guldögat, den har en riktigt trevlig avvägning mellan den sportighet som en dykare innebär samt "dressigheten" med gulddetaljer. Den fungerar lika bra tillsammans med kavaj som med en tischa.
Menvafan, jag har ju två modeller ute till salu. Du kan få klämma på bägge två någon kväll nästa vecka.

// Doktor Nexus

Ja verkligen, den är skitsnygg, vill ju ha en som både funkar med lite "casual" kläder men också uppklätt. Dock som jag sa till snoozarn, att jag har en med brun tavla redan. Vilket år köptes den i butik? :) De ser ut att sitta riktigt på armen!
 

jandan

Panerai
Glycine Golden Eye - funkar utmärkt även som dressare till kostymen, eftersom den är väldigt tunn.
Väldigt privärd klocka tycker jag.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Av de tre du länkade till så föredrar jag den första (gröna), framförallt för att den har en mindre plåttrig tavla och visare utan färg. Glycine combat sub gör mig lite nervös, för den känns farligt lik submarinern, men det kanske jag är ensam att tycka? Annars känns det som en väldigt bra klocka i ett annars ganska glest prissegment.
Andra lite dressigare dykare i liknande prisklass skulle kunna vara Rado D-star 200
rado-d-star-200-mens-watch-r15959103-9.jpg

Själv har jag en Stowa seatime som jag gillar skarpt, men den är väldigt klossig och långt ifrån dressig.

penna5.jpg


Seiko Sumo är billigare och aningen åt det dressigare hållet, men även den ganska stor och tjock.

2a641751163f866aeeff82ae.jpg


Lycka till, och berätta vad du hittar! (Jag letar själv en vardagare i det prissegmentet, men försöker avvika från dykarspåret)
 

lejake

Omega
2-Faktor
ImageUploadedByTapatalk1402166709.342410.jpg


Min Golden Eye säger hej. Riktigt...versatil klocka, passar bra till kostym, på badstrand och mittemellan.
Ända lilla invändningen är att bandet (iaf på min) "luddar" lite. Kunde varit lite gedignare.

Annars, go for it!
 
Av de tre du länkade till så föredrar jag den första (gröna), framförallt för att den har en mindre plåttrig tavla och visare utan färg. Glycine combat sub gör mig lite nervös, för den känns farligt lik submarinern, men det kanske jag är ensam att tycka? Annars känns det som en väldigt bra klocka i ett annars ganska glest prissegment.
Andra lite dressigare dykare i liknande prisklass skulle kunna vara Rado D-star 200

Själv har jag en Stowa seatime som jag gillar skarpt, men den är väldigt klossig och långt ifrån dressig.



Seiko Sumo är billigare och aningen åt det dressigare hållet, men även den ganska stor och tjock.



Lycka till, och berätta vad du hittar! (Jag letar själv en vardagare i det prissegmentet, men försöker avvika från dykarspåret)

Tack för tipsen! Det kommer nog att bli den blåa tror jag, eller den orange/blåa. Har inte bestämt mig än... :)
 
ImageUploadedByTapatalk1402166709.342410.jpg


Min Golden Eye säger hej. Riktigt...versatil klocka, passar bra till kostym, på badstrand och mittemellan.
Ända lilla invändningen är att bandet (iaf på min) "luddar" lite. Kunde varit lite gedignare.

Annars, go for it!


Måste säga att den är riktigt snygg! En av de få anledningarna att det förmodligen inte blir en Goldeneye just nu, är för att jag redan har en brun-ish klocka. Om jag gillar den Glycine som jag beställer, så är det stor chans att jag säljer min bruna klocka och köper en Goldeneye, alternativt att jag kör ett direkt "swap" mellan dem. :D
 

Quercus

Breitling
Har en golden eye och tycker att det är en väldigt trevlig vardagsklocka.
Mina enda negativa anmärkningar är att vridningen har 60 "klick" istället för 120 och att lugghålen är väldigt små.
 
Topp