• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa online alt. från utlandet - rekommendation?

Nifo

Basic
Hej! Har helt sugits in i Oris värld av klockor. Har hittat en modell som jag verkligen gillar. Välvt glas... Ni får gissa. I vilket fall...

Är det värt att köpa från nätet eller från utlandets nätbutiker? Är det bara "win", eller finns det nackdelar med?
Garantier? Om klockan strular osv? Alltid bäst att köpa i butik, eller? Köpte min förra klocka via nätet, men det var lite knepigt med garantin kände jag.
Nu är detta en dyrare klocka - så jag är lite mer noga denna gång.

Hur ligger Oris i kvalitet jämfört med hm... Certinas ETA-verk, eller i byggkvalitet mot, ja...Tudor kanske eller liknande? Är vi långt under?

Ha en finer kväll!

När det gäller garantin är den internationell. Så länge du köper från ett respektabelt ställe som ger dig stämplat och ifyllt garantikort ska det inte vara några problem som helst med att köpa via internet från utlandet.

Verken i Oris-klockorna verkar generellt sett vara riktigt stabila. De använder sig av Sellita som är stora och gör riktigt bra kloner av några av ETA's verk. De sätter även ihop verk på uppdrag av ETA, så man vet att kvalitén är där, och tillräcklig för ETA.
Jämfört med Certinas ETA-verk skulle jag säga att du får en nivå över med Oris. De köper in lite högre "grade" av verket, men i grunden är det i många fall samma grundverk om man säger så. Tudors ETA-verk är Top-grade, reglerade och lite finisherade, Oris ligger någonstans under dem, men inte långt ifrån skulle jag vilja säga. Men om vi pratar om Tudors In-house-verk så är det en annan femma.

Tillbaka
Topp