• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Rolex i asien?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hej,

Ursäkta om jag kanske ställer en fråga som blivit besvarad tidigare men gör en chansning ändå.

Jag ska ut och resa över jul och nyår och kommer bl.a. att vara i Bangkok, Singapore och Kuala Lumpur. Det jag är ute efter är antingen en Submariner eller en GMT-Master II. Är det ens värt mödan eller ska jag snällt gå till Bergströms i blåsiga Götet?

Alla tips är välkomna och så även valet av klocka samt vilken av dem som är att fördra samt färg.

God jul från Guskleto :)
 

ErikGBG

Audemars
Det skiljer inte jättemkt på rolex sportmodeller i pris. Visst gör moms och växlingskurs lite skillnad men mer än så är det inte.
Jag hade gissat att priserna är bäst i Singapore av städerna du nämner!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Så några procents rabatt i Sverige gör att det inte ens värt besväret om jag förstår dig rätt.

Är det lönt att köpa en begagnad tro? Vågar man göra det? Finns det ingen på forumet med bra rykte som skulle kunna hjälpa mig kanske?
 

ErikGBG

Audemars
Mjo asså du kan säkert få samma rabatt där plus de andra fördelarna så lite billigare blir det nog. Detta om du inte har speciella rabatter här i Sverige.
Jag skulle reggat mig på vintagerolexforum.com och frågat efter begagnathandlare i städerna du ska besöka så kmr du få bra svar. Men handla begagnat när man inte är påläst är alltid förenat med risk
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Det skiljer inte jättemkt på rolex sportmodeller i pris. Visst gör moms och växlingskurs lite skillnad men mer än så är det inte.
Jag hade gissat att priserna är bäst i Singapore av städerna du nämner!
Singapore är inte speciellt billigt, dom har väl nån slags lyxvaruskatt där som gör att det blir rätt dyrt.
 
Topp