• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Rolex på plats i Tyskland (Chrono24)

svampen37

Cartier
2-Faktor
Funderar på att ta en tur till Tyskland och utnyttja lite hotellnätter som snart förfaller. Tanken är att dra ner till norra Tyskland och handla i Euro. Har tittat lite på Chrono24, och det finns ett par objekt jag är sugen på :pompus:

Har någon gjort detta tidigare?
Något spec att tänka på?
Vet att kortbetalning inte är så poppis, är det banköverföring som gäller? (tar ett dygn?)

Bland annat hittat ett objekt på Finetime24.de, verkar seriösa iallafall :bookworm:
 

BOTL

Panerai
Ursäkta trådkapning men jag ska till Berlin nästa månad, finns det nån butik med vettiga priser man borde besöka då?


Ben Bockbrännarbolmers
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Kolla med säljaren vilken typ av betalning denne föredrar. Cash funkar alltid i Tyskland men även banköverföring från ditt svenska konto funkar nog och går på max 1-2h om du har en bra bankkontakt.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
ok har jag iof aldrig upplevt. Har inte köpt klocka i Tyskland men smycken både i Berlin och Munchen samt sprit i puttgarden ;)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ni som "inte förstår varför det inte skulle gå med kort" har uppenbarligen aldrig ens försökt handla på McD i Tyskland med VISA/MC. På varuhus osv funkar det i princip alltid men i nisse på hörnet-klockbutiker kan man inte räkna med att kunna dra kortet. FRÅGA BUTIKEN FÖRST
 
Topp