Laddar...
Erikson Urhandel

Köpa Rolex utomlands 2018 billigare

Diskussion i 'Diskussion' startad av klockgeeknoob, 17 maj 2018.

1. klockgeeknoob
    Trådstartare

klockgeeknoob Siv

Hej Alla!
    Tänkte att vi startar en tråd för Rolex köp utomlands, de jag hittade var väldigt gamla och inte enbart till Rolex; så jag hoppas inte jag har lyckats skapa en tråd som redan finns.

Allt som är i närheten av Sverige är egentligen av intressé. Är Gassan i Schiphol fortfarande billigare t.ex?

2. Fixxxer

Fixxxer Dr B A:son Levander

Från:
    Göteborg
    Japp.

3. klockgeeknoob
    Trådstartare

klockgeeknoob Siv

Nice! Någon som varit där nyligen och kan ge exempel på priser?
    Lär bli en tripp dit snart för mig annars.

4. Broderjimmy

Broderjimmy Herr Storch

Från:
    Haag
    Jag bor i Nederländerna och flyger via Schiphol rätt ofta. Priserna är generellt sett lägre, men är du på jakt efter något med väntelista i Sverige är det ofta lika illa i Nederländerna, alltså att kölista gäller om du inte har etablerat en kontakt med säljaren. Sist jag flög ut låg Tudor Black Bay Chrono några tusenlappar billigare än listpris.

5. klockgeeknoob
    Trådstartare

klockgeeknoob Siv

Jaså? Syrran bor där med, tänkte hälsa på henne i Amsterdam några dagar och köpa på mig en klocka. Då förstår jag, får försöka etablera en kontakt först. Finns det andra ställen må tro ?

6. poormans

poormans Gösta

att etablera en kontakt med gassan/shipool har du inte mkt för

det är mer lotteri då de inte har några kölistor utan allt säljs direkt när det kommer in och de vet sällan vad de kommer att få

en kompis var nyligen 4 vändor på shipool inom några veckor och det fanns inga av de intressanta modellerna inne

7. Pojken från Götet

Pojken från Götet Fru Storch

Maila och fråga om det har det du söker inne. Har jag gjort, de gav pris och kunde möta upp mig vid den gate jag var på

8. Belfort

Belfort Siv

Från:
    Innanför tullarna
    Varenda tråd handlar om Rolex priser och efterfrågan 2018 känns det som. Är det Rolex-feber som råder i Sverige? :cool::p

dräpdrulle gillar detta.
  9. klockgeeknoob
    Trådstartare

klockgeeknoob Siv

haha ja. Nu har vi vaknat till liv.

10. Oli

Oli Fru Storch

Finns lite inne i stan, minst två (dyra) vintage handlare, Gassan, Seiko och någon mer jag inte kommer ihåg namnet på nu men det är en relativt känd butik, alla dessa finns i centrum innanför kanalerna. Finns även JLC, IWC och Rolex butik fast dem ligger mer åt museumkvarteren till. Tyckte inte det var spec stora skillnader mot svenska butikspriser dock, kanske på några enstaka modeller.

11. Skoskav

Skoskav Giraffen

Från:
    Västra skuldkusten
    Som man brukar säga, att när hisspojken börjar prata aktier vet man att högkonjunkturen är slut. Nu saknar vi bara artiklar om snabba pengar om klockflipp i Aftonbladet. Om ett år eller kanske två kommer vi kunna köpa billiga närapå oanvända Rolex i klasar.

Falken, Moorflax, Jakobb och 2 andra gillar detta.
  12. klockgeeknoob
    Trådstartare

klockgeeknoob Siv

Hoppas så är fallet, men det betvivlar jag däremot starkt. Det kan ju vara att intressét varit lika högt, men att fler bara hittat till forumet. Jag menar efterfrågan höjs ju ej, om priserna höjs vilket de har gjort med Rolex klockor.

I vilket fall som helst, låt oss hålla oss till ämnet, och inte andra diskussioner.

13. Hawk100

Hawk100 Herr Storch

Ja tittar man hur svårsålda ”alla” andra märken verkar ha blivit så är nog början på nedgången redan här.....

14. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Jag har aldrig fattat varför man skulle vilja köpa Rolex billigt?! Hela grejjen med Rolex är ju att det är dyrt och lyxigt. Knalla in i klockaffären på fina gatan och drämma sin feta plånbok i disken så att rutorna skallrar och peka på det man vill ha!

Skärpning KS! Jävla kupongkärringar...

Dahl, Broman, Notorious Niklas och 41 andra gillar detta.
  15. klockgeeknoob
    Trådstartare

klockgeeknoob Siv

Får du en rolex för 80 000kr istället för 85 000kr är det ju inte billigt, men det är däremot billigare. Viktigt att du förstår skillnaden. Jag märker tydligt att du inte är en affärsman...

Flightattendant gillar detta.
  16. Hawk100

Hawk100 Herr Storch

Ha ha ha!! :D
    Jag minns fortfarande min klasskompis på 80-talet som hellre köpte en tröja till fullpris inne på NK än till halva priset på en ”vanlig affär” i förorten......

Gummo gillar detta.
  17. Pojken från Götet

Pojken från Götet Fru Storch

5k är ju ganska lite i sammanhanget. Köper ju hellre från ad för 5k extra än hos en gråhandlare

Skoskav gillar detta.
  18. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Kan inte du sluta trolla runt på forumet bara? :)

MKRGG, Khoma och Adro gillar detta.
  19. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Märks att du inte är en framgångsrik affärsman. Om du vore det skulle du redan ha dragit kortet och haft klockan på armen vid det här laget. Det vore smartare och mer ekonomiskt om du ägnade de timmar du spenderar med att spara fem papp på ett klockköp åt att jobba och tjäna pengar istället. Sen kan du njuta av ett trevligt köp med skumpa hos AD i Sverige.

Helt rätt! Men man får inte glömma att lämna rikligt med dricks för att få den kompletta köpupplevelsen :D

Senast ändrad: 18 maj 2018
    MKRGG, Skoskav, Khoma och 1 annan gillar detta.
  20. Hawk100

Hawk100 Herr Storch

;)

Gummo gillar detta.
  21. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Exakt.

"Jag är en affärsman, jag ska inte spendera några pengar i onödan etc etc, ingvar kamprad hit å dit"

Nej, du är bara: Anställd.

Khoma och Gummo gillar detta.
  22. Fixxxer

Fixxxer Dr B A:son Levander

Från:
    Göteborg
    Hahah, bästa på länge :D

Gummo gillar detta.
  23. klockgeeknoob
    Trådstartare

klockgeeknoob Siv

Vi kan jättegärna stämma en KS träff så kan vi se om jag är anställd eller inte. Nu är jag faktiskt anställd, dock av mitt egna bolag som VD. :) Med det sagt tycker jag inte att det är något fel på att vara anställd, jag ser inte ner på någon människa.

Jag har redan en Rolex på armen, däremot reser jag väldigt mycket i jobb och hade mer än gärna velat köpa en rolex över disken. Här i Stockholm är det typ 1-3 års väntetid på klockor, något jag verkligen inte orkar. Beundrar människor som har det tålamodet.

24. klockgeeknoob
    Trådstartare

klockgeeknoob Siv

haha Ingvar Kamprad är kanske lite överkurs, men förstår vad du menar.

25. Pete11

Pete11 Fru Storch

Du kanske fattar det själv, men om huvudkriteriet för din nästa klocka är att du får den några tussingar billigare på gassan eller att den stiger i värde tänker nog de flesta att du inte är särskilt intresserad av klockor.

Minuten och Skoskav gillar detta.
  26. JensBP

JensBP Brattlife

Från:
    insta @b_unit_est_2017
    Jag sitter på ett knippe tulpaner. Hälften röda och hälften rosa. Du kanske vill byta mot någon Rolle? :D

Gummo gillar detta.
  27. marw

marw Majsan

Från:
    Stockholm
    Amsterdam är en underbar stad, en av mina favoriter. Tycker dock att utbudet av sportrolex på Gassan minskat de sista åren, ofta inget i butik. Vad söker du för modell @klockgeeknoob ?

28. klockgeeknoob
    Trådstartare

klockgeeknoob Siv

Jo jag märker en viss lynchig attityd här inne. Nästan lite som en kult. Jag är inte lika kunnig inom klockor men jag har ALLTID älskat klockor, och försöker sätta mig in i det. Men jag älskar även båtar, och andra saker. Självklart vill jag ej betala mer än nödvändigt, och då jag reser mycket i tjänsten så har jag möjlighet att köpa utomlands; därav denna tråden.

Jag var t.ex idag inne i nymans ur, och krons och ingen hade ens en GMT Master II i stål att kolla på. :/

Noxin gillar detta.
  29. klockgeeknoob
    Trådstartare

klockgeeknoob Siv

Hört väldigt gott om det, måste verkligen besöka Amsterdam snart.
    Jag förstår.
    Ja när det kommer till en ny klocka så är det väll en av Sea Dwellersen, alternativt en GMT Master II.

När det kommer till begagnat är det dock: 116600, 16700 eller 16710.

30. Pete11

Pete11 Fru Storch

Tråkigt. Jag kan bara rekommendera dig att prata om klockorna i första hand i fortsättningen, klockor som investering eller hur man får dem billigt i andra hand. Detsamma kan sägas som alla entuisiastkretsar, släpp snacket om pengar, väntetider och annat så släpper folk in dig lättare. I synnerhet om du pratar om din passion för klockor, och varför.

Minuten gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield