• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa Rolex utomlands 2018 billigare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tråkigt. Jag kan bara rekommendera dig att prata om klockorna i första hand i fortsättningen, klockor som investering eller hur man får dem billigt i andra hand. Detsamma kan sägas som alla entuisiastkretsar, släpp snacket om pengar, väntetider och annat så släpper folk in dig lättare. I synnerhet om du pratar om din passion för klockor, och varför.

Tack för att du tar dig tid och förklarar, men vill faktiskt inte bli insläppt eller ens ha något att göra med så icke toleranta och naiva människor som ovan.

Jag har aldrig ens sagt att jag ska investera i klockor, det finns betydligt bättre investeringar än klockor om det vore mitt enda intressé. Det enda jag ska investera i är mig själv. Men desto mer pengar jag har över, desto mer pengar till att finansiera min klockpassion och andra saker. Svårare än så är det inte.

Jag respekterar att du däremot förklarar läget istället för den väldigt omogna och primitiva attityden som jag stötte på ovan. Så en elogé till dig, och jag ska givetvis tänka på det du har skrivit.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Vi kan jättegärna stämma en KS träff så kan vi se om jag är anställd eller inte. Nu är jag faktiskt anställd, dock av mitt egna bolag som VD. :) Med det sagt tycker jag inte att det är något fel på att vara anställd, jag ser inte ner på någon människa.



Jag har redan en Rolex på armen, däremot reser jag väldigt mycket i jobb och hade mer än gärna velat köpa en rolex över disken. Här i Stockholm är det typ 1-3 års väntetid på klockor, något jag verkligen inte orkar. Beundrar människor som har det tålamodet.
Jo jag märker en viss lynchig attityd här inne. Nästan lite som en kult. Jag är inte lika kunnig inom klockor men jag har ALLTID älskat klockor, och försöker sätta mig in i det. Men jag älskar även båtar, och andra saker. Självklart vill jag ej betala mer än nödvändigt, och då jag reser mycket i tjänsten så har jag möjlighet att köpa utomlands; därav denna tråden.

Jag var t.ex idag inne i nymans ur, och krons och ingen hade ens en GMT Master II i stål att kolla på. :/
Du ska inte dra alla över en kam här på KS bara för att jag ångar på. Du kommer garanterat hitta likasinnade som inte vill göra nåt annat än att diskutera bästa pris och tillgång på nya Rolex.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp