• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa seiko sidor/butiker

Andreas12321

Breitling
Har nu bestämt mig för att köpa en seiko skx007 eller 009. Har sett att det verkar billigare online i butiker som uret.se men dock så är mina föräldrar negativa till att köpa online pga bedrägerier, kopior. Undrar alltså om man ska köpa online(vilka sidor isf?). Eller om man ska spara och betala extra 1000 kronor i butik(Magnussons ur tillexempel).
 

EmilW

Omega
www.creationwatches.com är väl bland de som har bäst pris på seiko skx tror jag. Finns nog många här som kan berätta om köp därifrån. Jag har inte själv handlat av dem men en kompis köpte en skx009 med jubilee-länk därifrån och det gick väldigt smidigt!

Jag personligen hade köpt den online.

Hoppas det hjälper något, finns nog fler som kan hjälpa ännu mer!
 

sjodan

Omega
Har själv handlat från Creationwatches, med tull och moms blir det inte särskilt mycket billigare än i butik i Sverige. Vidare finns global.rakuten.com där jag sett Skx för under 100 Usd, har aldrig själv beställt därifrån.

Glöm inte att ett personligt möte med handlare i butik kan innebära vissa fördelar.

Vänligen.
 

Hillarn

Omega
2-Faktor
Fick precis hem en Orange Monster från creationwatches.com. Snabbt som satan gick det. Rekommenderas.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Har nu bestämt mig för att köpa en seiko skx007 eller 009. Har sett att det verkar billigare online i butiker som uret.se men dock så är mina föräldrar negativa till att köpa online pga bedrägerier, kopior. Undrar alltså om man ska köpa online(vilka sidor isf?). Eller om man ska spara och betala extra 1000 kronor i butik(Magnussons ur tillexempel).
Jag köpte av Creationwatches. Tog ca 4-5 dagar och jag betalade runt 1 700 kr för en SKX009 med jubileelänk. Priset ovan inkluderade tull- och moms.
 

MiC

Breitling
Hej! Ny på forumet och även jag går i köptankar om en SKX007. Är det någon som har erfarenhet av Rakuten och säljaren seiko3s? Det är ganska stor skillnad i pris jämfört med Creationwatches och liknande...
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Jag har köpt två klockor från creationwatches, aldrig varit något problem tar 4-5 dagar! :)
 

Matej

Breitling
Lånar denna tråden och frågar igen var ni tycker man ska handla sin Seiko SKX009? Senaste svaret här är för drygt två år sedan och jag tänker mig att det har hänt lite sen dess. Någon som nyligen handlat klockan som har ett bra tips?
Då jag tycker det känns bra att handla från en svensk butik så hittade jag den på CDON.com (jodå). Men la märke till att det står "Malaysia" vid kl6 och blev tveksam på att handla därifrån. har inte sett det tidigare.
/Mathias
 

F32

Panerai
2-Faktor
Lånar denna tråden och frågar igen var ni tycker man ska handla sin Seiko SKX009? Senaste svaret här är för drygt två år sedan och jag tänker mig att det har hänt lite sen dess. Någon som nyligen handlat klockan som har ett bra tips?
Då jag tycker det känns bra att handla från en svensk butik så hittade jag den på CDON.com (jodå). Men la märke till att det står "Malaysia" vid kl6 och blev tveksam på att handla därifrån. har inte sett det tidigare.
/Mathias
Kan vara en bild från en SKX avsedd för USA. Jag var inne på att en släkting där skulle köpa på amazon.com och då var det just den där Malaysia-märkningen. Jag hade nog försökt att få tag på en via en svensk sida eller butik. Köpte just nyss från CW och är inte helt nöjd med deras service, dock billigt.
 

Psykel

Patek
Lånar denna tråden och frågar igen var ni tycker man ska handla sin Seiko SKX009? Senaste svaret här är för drygt två år sedan och jag tänker mig att det har hänt lite sen dess. Någon som nyligen handlat klockan som har ett bra tips?
Då jag tycker det känns bra att handla från en svensk butik så hittade jag den på CDON.com (jodå). Men la märke till att det står "Malaysia" vid kl6 och blev tveksam på att handla därifrån. har inte sett det tidigare.
/Mathias
Kan vara en bild från en SKX avsedd för USA. Jag var inne på att en släkting där skulle köpa på amazon.com och då var det just den där Malaysia-märkningen. Jag hade nog försökt att få tag på en via en svensk sida eller butik. Köpte just nyss från CW och är inte helt nöjd med deras service, dock billigt.
Värt att notera är att oavsett vad som står på tavlan så är alla SKX tillverkade i samma fabrik i Malaysia.
 
Topp