Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Köpa seiko sidor/butiker

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av Andreas12321, 9 maj 2015.

1. Andreas12321
    Trådstartare

Andreas12321 Ewok

Har nu bestämt mig för att köpa en seiko skx007 eller 009. Har sett att det verkar billigare online i butiker som uret.se men dock så är mina föräldrar negativa till att köpa online pga bedrägerier, kopior. Undrar alltså om man ska köpa online(vilka sidor isf?). Eller om man ska spara och betala extra 1000 kronor i butik(Magnussons ur tillexempel).

2. EmilW

EmilW Rebel soldier

www.creationwatches.com är väl bland de som har bäst pris på seiko skx tror jag. Finns nog många här som kan berätta om köp därifrån. Jag har inte själv handlat av dem men en kompis köpte en skx009 med jubilee-länk därifrån och det gick väldigt smidigt!

Jag personligen hade köpt den online.

Hoppas det hjälper något, finns nog fler som kan hjälpa ännu mer!

Andreas12321 gillar detta.
  3. Magistern

Magistern Rebel soldier

Jag har kollat Seiko på Tradera. Vågar man handla där?

4. noxela

noxela Stormtrooper

Från:
    Skåne
  5. noxela

noxela Stormtrooper

Från:
    Skåne
  6. Nicbex

Nicbex X-Wing Pilot

Kan varmt rekommendera Creationwatches, räkna dock med tull och moms..

7. sjodan

sjodan Rebel soldier

Har själv handlat från Creationwatches, med tull och moms blir det inte särskilt mycket billigare än i butik i Sverige. Vidare finns global.rakuten.com där jag sett Skx för under 100 Usd, har aldrig själv beställt därifrån.

Glöm inte att ett personligt möte med handlare i butik kan innebära vissa fördelar.

Vänligen.

8. Hillarn

Hillarn Rebel soldier

Fick precis hem en Orange Monster från creationwatches.com. Snabbt som satan gick det. Rekommenderas.

9. Choppe

Choppe AT-ST driver

Från:
    Stockholm
    Jag köpte av Creationwatches. Tog ca 4-5 dagar och jag betalade runt 1 700 kr för en SKX009 med jubileelänk. Priset ovan inkluderade tull- och moms.

10. MiC

MiC Ewok

Hej! Ny på forumet och även jag går i köptankar om en SKX007. Är det någon som har erfarenhet av Rakuten och säljaren seiko3s? Det är ganska stor skillnad i pris jämfört med Creationwatches och liknande...

11. Moviken

Moviken Rebel soldier

12. TheBear

TheBear Rebel soldier

Jag har handlat en skx007k2 på tradera av "klockhuset_online". Fick hem klockan på 14 dagar. Jag la 50kr extra för att få originalkartongen också, men den har jag inte sett skymten av. :rolleyes:

13. Moorflax

Moorflax Tie Fighter pilot

Från:
    Norberg
    Som vanligt så förordar jag http://www.watchhubs.net/
    Har handlat där flera gånger och aldrig haft något krångel med vare sig tull, moms eller frakt.

14. ahlqvist

ahlqvist Stormtrooper

Jag har köpt två klockor från creationwatches, aldrig varit något problem tar 4-5 dagar! :)

15. rogart-63

rogart-63 AT-AT driver

Från:
    Vettet.
  16. Koj

Koj Ewok

Från:
    Västkust
    Watchhubs funkar bra, ingen tull/moms tagit ca 4-7 dagar.

17. Matej

Matej Ewok

Lånar denna tråden och frågar igen var ni tycker man ska handla sin Seiko SKX009? Senaste svaret här är för drygt två år sedan och jag tänker mig att det har hänt lite sen dess. Någon som nyligen handlat klockan som har ett bra tips?
    Då jag tycker det känns bra att handla från en svensk butik så hittade jag den på CDON.com (jodå). Men la märke till att det står "Malaysia" vid kl6 och blev tveksam på att handla därifrån. har inte sett det tidigare.
    /Mathias

18. F32

F32 Ewok

Kan vara en bild från en SKX avsedd för USA. Jag var inne på att en släkting där skulle köpa på amazon.com och då var det just den där Malaysia-märkningen. Jag hade nog försökt att få tag på en via en svensk sida eller butik. Köpte just nyss från CW och är inte helt nöjd med deras service, dock billigt.

19. Psykel

Psykel Tie Fighter pilot

Värt att notera är att oavsett vad som står på tavlan så är alla SKX tillverkade i samma fabrik i Malaysia.