• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa sin första klocka, DJ.

Nrobedal

Omega
Hej!

Ny här på sidan, är ute efter min första riktiga klocka och har
fastnat för Rolex, DJ äldre modell. Vad är bra att tänka på inför första köpet?
Hade tänkt mig runt 13k.

Tack på förhand.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej !
Fundera på vilket utseende du vill ha, sedan är det bara att hålla ögonen öppna . Pengarna räcker till ett ex på skinnband . Gripenbro har ett snyggt ex tror jag . På så gamla klockor kan förstås skicket och service historiken variera.
 

Nrobedal

Omega
Tack för det snabba svaret.

Jag är ute efter det du beskriver, ett ex på skinnband med någorlunda skick.
Ligger ute en, rolex datejust 16013: 14,5k här på köp och sälj och har förstått att du har bra koll på klockor
när jag har sett dina inlägg lite överallt och passar därför på att fråga dig vad du tycker
om den klockan. Strax över min prisklass men en intressant klocka. Så vad tycks?

Med vänliga hälsningar
Filip
 

Nrobedal

Omega
Hade tänkt mig skinnband, fastnade för guld på tavlan, har du något förslag på klocka?
Har du någon minut över får du gärna kika in på klockan, Rolex datejust 16013: 14,5k här på köp och sälj sidan
och se vad du tycker.

Tack på förhand.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Den du har sett verkar schysst. Nyservad också . Den har s k Quick set datum vilket är ett plus. Den har den modernare släta tavlan vilket dom flesta tycker är negativt. En smaksak. Priset är bra.

Själv började jag med en 16030 och bytte till en äldre 1603.
 

Nrobedal

Omega
Den du har sett verkar schysst. Nyservad också . Den har s k Quick set datum vilket är ett plus. Den har den modernare släta tavlan vilket dom flesta tycker är negativt. En smaksak. Priset är bra.

Själv började jag med en 16030 och bytte till en äldre 1603.


Tyckte det den såg väldigt trevlig ut, skickade ett PM till säljaren och fick ett
väldigt bra bemötande. Tack för hjälpen!
 
Topp