• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa SRP775?

GuloGulo

Omega
Hej Klockvänner!

Jag hade tänkt ta det lugnt med klockköpandet ett tag, men så fick jag syn på nya Seiko SRP775. Vilken skönhet! Har haft några 6309-7040, men har bara en kvar. Kände nu ett plötsligt habegär igen. Men nu till frågan. Var köper man en SPR775 bäst/biligast/lättast, om man räknar med tull, frakt och dylikt?

image.jpeg


Tack på förhand!

Fridens

GuloGulo
 

Pastorius

Omega
Hej,
Jag har en srp 777 som är otroligt bra och snygg irl. Hade tänkt köpa en 775 först, men
AD skulle inte ta in dem i Sverige så då blev det inte aktuellt. Finns som 773 blå, 777 svart
och 779 pepsi. Alla är snygga och bra köp. Lite förvånad att de inte tog in 775:an också
måste jag erkänna. Egentligen finns ju ingen anledning. Ett tips är att ta kontakt med
Klockmaster Hansson på Frölunda Torg i Göteborg och se om de kan specialbeställa den.
Priset är förstås högre i Sverige, men det kan ändå kännas tryggt med köp av AD i de
fall man skulle behöva lite support. Kan vara värt den extra kostnaden, kan jag tänka.

/P
 

GuloGulo

Omega
Hej,
Jag har en srp 777 som är otroligt bra och snygg irl. Hade tänkt köpa en 775 först, men
AD skulle inte ta in dem i Sverige så då blev det inte aktuellt. Finns som 773 blå, 777 svart
och 779 pepsi. Alla är snygga och bra köp. Lite förvånad att de inte tog in 775:an också
måste jag erkänna. Egentligen finns ju ingen anledning. Ett tips är att ta kontakt med
Klockmaster Hansson på Frölunda Torg i Göteborg och se om de kan specialbeställa den.
Priset är förstås högre i Sverige, men det kan ändå kännas tryggt med köp av AD i de
fall man skulle behöva lite support. Kan vara värt den extra kostnaden, kan jag tänka.

/P
Jag ska höra där!
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jag köpte min nyligen från TheTopwatch från Filipinerna på ebay. Kostade mig 15000 php vilket motsvarar cirka 2600 kronor. Hade riktigt bra kommunikation med säljaren genom viber. 3-4 dagar efter betalning hade jag klockan hemma.
Surt, han har nu noll objekt i sin ebay-butik.
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,
Jag har en srp 777 som är otroligt bra och snygg irl. Hade tänkt köpa en 775 först, men
AD skulle inte ta in dem i Sverige så då blev det inte aktuellt. Finns som 773 blå, 777 svart
och 779 pepsi. Alla är snygga och bra köp. Lite förvånad att de inte tog in 775:an också
måste jag erkänna. Egentligen finns ju ingen anledning. Ett tips är att ta kontakt med
Klockmaster Hansson på Frölunda Torg i Göteborg och se om de kan specialbeställa den.
Priset är förstås högre i Sverige, men det kan ändå kännas tryggt med köp av AD i de
fall man skulle behöva lite support. Kan vara värt den extra kostnaden, kan jag tänka.

/P
Alla modeller finns för typ 4500 på Magnussons Ur i Göteborg. Provade dem idag. Måste nog ha en!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra tänkt! Jag har ju en WTB ute på just en sådan.... Den enda vettiga Seikon IMO'n. :D
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Hej Klockvänner!

Jag hade tänkt ta det lugnt med klockköpandet ett tag, men så fick jag syn på nya Seiko SRP775. Vilken skönhet! Har haft några 6309-7040, men har bara en kvar. Kände nu ett plötsligt habegär igen. Men nu till frågan. Var köper man en SPR775 bäst/biligast/lättast, om man räknar med tull, frakt och dylikt?

image.jpeg


Tack på förhand!

Fridens

GuloGulo
Här har du den för 330 usd.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Nån som köpt nån nyligen och vet om den finns att få tag i i Sverige? Har priset sjunkit sen lanseringen?
 

meo_swe

Audemars
Apropå turtle..
Min 773:a verkar ha fått sig en smäll och går nu ca +2min/dygn.. Någon på forumet som kan kolla denna för en vettig peng?
 

Crispie

Rolex
Kan inte annat än hålla med dig. Sjukt läcker är den :)

Jag har min ute på k&s men har tänkt dra tillbaka den då jag sålt en annan klocka. Köpte också från topwatch på ebay. Kan verkligen rekommendera säljaren. Ofattbart snabb leverans, oslagbart pris och inga som helst problem!

Här hänger vi på balkongen i Vietnam i väntan på sambons badrumsritualer innan vi ska ner på stan.
IMG_5226.JPG
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Men glöm inte de 25% pålägget om man köper utsocknes på totalkostnaden objekt och frakt, + 100 skr till för frakt inom Sverige. Eller var det 20%... jag brukar aldrig klara mig från att betala det.

Jag köpte min på klockor.com. 3150 inkl. allt vill jag minnas med snabbaste frakten. Hemma dan efter köp. Mycket god service och trevlig personal. Var det då alltså i höstas. Nu vet jag inte vad de tar. Det jag sett har väl priserna ökat lite på nya sen i början.

Ja just ja, det är en 777 men de hade några övriga versioner till motsvarande priser också. Kan vara värt att kolla.
 
Senast ändrad:

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Hej Klockvänner!

Jag hade tänkt ta det lugnt med klockköpandet ett tag, men så fick jag syn på nya Seiko SRP775. Vilken skönhet! Har haft några 6309-7040, men har bara en kvar. Kände nu ett plötsligt habegär igen. Men nu till frågan. Var köper man en SPR775 bäst/biligast/lättast, om man räknar med tull, frakt och dylikt?

image.jpeg


Tack på förhand!

Fridens

GuloGulo
Tror Klockmaster Globen har hemma.
 

Crispie

Rolex
Tycker jag ser hela tiden (eller förr) att folk beställt från skywatches?
Jag har köpt från skywatches tidigare utan problem, men hört att andra har haft strul och skywatches inte varit helt pigga på returärenden. Eller var det kanske creation som var svåra när de kom till returärenden... o_O
 

SLA017

Panerai
Våran vän från Filippinerna har alltid levererat bra, har aldrig hört något negativt. Han lär flytta till Sverige när han blir pensionär :)
 
Topp